Avatar billede madsenfc Nybegynder
21. juni 2006 - 23:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg har brug for hjælp!

Jeg forstår det ikke, altså stort set hele Adobe photoshop. Jeg har hørt så mange rosende ord, om det program, og derfor har jeg valgt at prøve det. MEN, jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvordan man bruger det, og de forskellige flader. Har siddet og leget lidt med nogle forskellige eksempler på billeder, men jeg kan virkelig ikke forstå det.
Jeg er absolut ikke en øve person inden for det med billedbehandling, men har lavet en del hjemmesider i frontpage.

Jeg ville høre, om der ikke var nogle der kunne prøve at forklare mig, hvordan man bruger de forskellige ting. Fx hvordan man laver en baggrund. Syntes det er svært at følge de forskellige eksempler rundt omkring på sidderne.

Jeg har set masser af bannere, som er helt vildt fantastisk lavet, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan i /de gør. Jeg er imponeret, og vil derfor gerne selv lære det. Så derfor: 150 point her fra!:)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 23:26 #1
Tja - kurser er en ting. Manualer en anden.
F.eks. kan du købe e-bøger til CS pakken hos www.Preducation.dk (eller få henvisning til en forhandler). Har selv lige købt til Photoshop, illustrator og indesign, og de er rigtig gode.
Avatar billede madsenfc Nybegynder
21. juni 2006 - 23:31 #2
Vil helst undgå at bruge penge på det, da det ikke skal være noget jeg i fremtiden vil tjene på. Men vil gerne sidde og arbejde med det herhjemme, med en online manual, som er nem.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. juni 2006 - 23:37 #3
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. juni 2006 - 23:40 #4
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. juni 2006 - 23:41 #5
http://www.meye.dk/index.php?p=photoshopdk
Her er lidt du kan kigge på
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. juni 2006 - 00:28 #6
ja, vil også råde dig til at følge en masse tutorials på nettet. Hvis du ikke vil bruge penge, og læsning er for tungt, så er denne måde vejen frem. Det tager lidt længere tid, men man får nogle begreber "i fingrene" når man har lavet nok af dem. Jeg har selv lært photoshop på denne måde, men erkender også, at jeg kun kan bruge det til privat behov. Skal man mere end det kræver det nok et grundigt kursus, eller meget tålmodighed....

http://www.prodic.dk/

http://www.comigang.dk/photoshop/index.html

http://home.zonnet.nl/epragt/tutorials/photoshop/index.jsp.htm
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
22. juni 2006 - 00:29 #7
havde ikke lige set comigang var postet ;-)  sry
Avatar billede madsenfc Nybegynder
22. juni 2006 - 00:34 #8
Hvor laver jeg et rounded ractangle tool?
Avatar billede hcma Novice
22. juni 2006 - 09:13 #9
skynd dig op på biblioteket og se hvad de har af materiale til Photoshop  (de har en masse og det de ikke har, kan de skaffe)