Avatar billede slide Nybegynder
21. juni 2006 - 20:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indbetaling af restarbejdsmarkedsbidrag

Jeg har nu fået årsopgørelsen for 2005 og jeg har tjent mere end forventet.

Derfor har jeg nu fået en opkrævning på det resterende arbejdsmarkedsbidrag.

Kan jeg blot betale den og registrere den i regnskabet for 2006?
Eller skal jeg genåbne regnskabet for 2005 for dette?
Hvis det sidst er tilfældet - går der så ikke ros i tingene?
Jeg har jo allerede afleveret årsregnskabet.

Håber i kan hjælpe. :-)
Avatar billede slide Nybegynder
21. juni 2006 - 20:34 #1
ROD i tingende - even.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. juni 2006 - 20:50 #2
Som du selv siger, så er dit regnskab for 2005 jo afsluttet. Og beløbet er jo egentlig heller ikke virksomhedens men dit. Du hæver med andre ord beløbet i virksomheden i år og skal derfor bogføre det i år.
Avatar billede slide Nybegynder
26. juni 2006 - 19:52 #3
Sorry - jeg så ikke at der var blevet svaret.

Super - hvilken konto i Summasummarum bør jeg anvende?
Avatar billede slide Nybegynder
26. juni 2006 - 21:31 #4
Kan du (Maria) eller en anden bringe klarhed over dette punkt - så giver jeg points og afslutter spørgmålet.
Avatar billede mariaf Juniormester
26. juni 2006 - 23:31 #5
Samme konto som du plejer at bruge til dit privatforbrug. Jeg kender ikke din kontoplan, så jeg kan ikke fortælle dig præcis hvilken konto, du skal anvende.
Avatar billede slide Nybegynder
29. juni 2006 - 14:57 #6
Det kan vist ikke passe at jeg skal anvende kontoen for privatforbrug.

Det er jo ikke restskat jeg taler om, men ArbejdsMarkedsBidrag, som jeg skal betale ekstra, fordi mit firma har tjent mere end forventet.

De penge er tjent i firmaet og forbliver i firmaet - så hvordan bliver denne opkrævning til privatforbrug?
Avatar billede ibleif Nybegynder
30. juni 2006 - 09:46 #7
Arbejdsmarkedsbidrag er også noget lønmodtagere betaler af deres løn, og derfor ikke en firmaudgift. Du skal betale beløbet af dit privatudtræk fra firmaet.

// Ibleif