Avatar billede captain_comic Nybegynder
10. maj 2001 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Web/cd-rom/stander præsentation

Hey!

Jeg er ved at skulle lave en præsentation.
Problemet er at den skal kunne fremvises på nettet, på cd-rom, og måske på en stander. Kan hele præsentationen laves i flash i 3 versioner? Skal det være i en version? Eller skal jeg lave præsentationen i både flash og director(som helst skulle undgås da jeg er under et vist tidspres:)).
Samtidigt bliver skal præsentationen kunne opdateres meget let da den omhandler et produkt under heftig udvikling...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. maj 2001 - 11:15 #1
Hvad mener du med stander? Standalone?

En standalone og en fra CD ville jeg umiddelbart opbygge nogenlunde ens. På en web-side ville jeg forsøge så vidt muligt at tage højde for at der stadig findes 56 k modems i verden. Altså lægge det hele i ikke alt for store blokke og loade filmene ind efterhånden.

ang. opdatering:

Jo flere småbidder du laver din Flash i jo nemmere er det at opdatere præcist hvor nødvendigt er. Hiv f.eks teksten ind fra en txt-fil eller lav ihvertilfald en .swf kun for tekstes skyld. Da de må formodes at ændres først.

/Nikolaj
Avatar billede diktator Nybegynder
10. maj 2001 - 11:17 #2
Du behøver vel ikke at lave selve Flashen i flere versioner, da det er et spørgsmål om publisheringen af din Flash. HTML til Nettet og Standalone Player til CDROM

Se evt. under publish settings

Med hensyn til opdatering, kan det være en fordel at loade eksterne swf filer (F.eks. produktsider) ind i din hovedfilm. Så er det bare at udskifte pågældende produkter.swf filer i takt med opdateringen...

Tekst og menupunkter kan loades som variable fra txt dokumenter eller server-side scripts, og kan derfor også opdateres on-the-fly

/D!ktator.dk
Avatar billede captain_comic Nybegynder
10. maj 2001 - 11:20 #3
Nej jeg tænker på en interaktiv stander til fremvisning på messer osv. de står i banker, biografer, og jeg har også lige set en på en hydro texaco station...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. maj 2001 - 11:24 #4
I teorien kune man vel godt lave dem i Flash, men som oftest er det Director der bliver brugt.
Avatar billede captain_comic Nybegynder
10. maj 2001 - 11:32 #5
med hensyn til optimeringen på nettet havde jeg planlagt at minimere brugen af pixelgrafik (den skal heller ikke være al for fanzy, det er primært interface og brugervenlighed der skal fokuseres på) og holde på vektor hvor det er muligt, selvom screenshots ikke er til at undgå.
Avatar billede diktator Nybegynder
10. maj 2001 - 11:36 #6