Avatar billede alapalooza Nybegynder
21. juni 2006 - 13:42 Der er 9 kommentarer

Terminal Services på Win2000 Server problem.

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at gå på min Win2000 Server.
http://alapalooza.dk/link/fejl.jpg

Fejlen opstår efter jeg installerer SP4. Før SP4 virkede det uden problemer.

Jeg har kørt samtlige opdateringer fra windowsupdate efterfølgende uden held.
Avatar billede foralias Praktikant
21. juni 2006 - 14:01 #1
Hvad siger eventloggen på maskinerne?
Hvilke klienter logger på term. serveren
Avatar billede alapalooza Nybegynder
21. juni 2006 - 14:13 #2
Der står intet i loggen, når man prøver at gå på.
Jeg har prøvet flere af vores XP maskiner & tyndeklienter i domænet.
Avatar billede foralias Praktikant
21. juni 2006 - 14:58 #3
Har du tjekket loggen både på klienten og serveren?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
21. juni 2006 - 15:06 #4
Ja, der kommer intet i loggen på serveren eller klienten.

På engelsk lyder fejlen:

Because of a security error, the client could not connect to the Terminal server. After making sure that you are logged on to the network, try connecting to the server again.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
21. juni 2006 - 15:10 #5
Jeg har fundet 2 artikler som beskriver problemer med samme fejlbesked.

http://support.microsoft.com/kb/323597/
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329896

Men det ser ikke ud til at være nogle af dem.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2006 - 02:56 #6
Det lyder som om du har problemer med terminal server licensing, der burde være nogle eventlog fejl, kan være du har overset dem.

Evt skal du have nulstillet dine terminal server licenser, det er en lidt mere kompliceret process hvor jeg anbefaler at have microsoft support hjælp. Da genaktivering af serveren kan drille når den har været aktiveret tidligere, og husk backup af alle gamle indstillinger og keys.

Evt. hvis du har et firma og er afhængig af terminal server, kan du overveje at få hjælp fra en microsoft certificeret partner, det vil oftest være lettere og billigere end direkte hos microsoft. Jeg kan evt. hjælpe med dette hvis ønsket.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
23. juni 2006 - 09:15 #7
Det sjove er at vi har 30-40 andre servere i vores domæne, som ikke har noget problem.. der virker terminal services fint.. Samt at problemet først opstod efter installation af SP4 til win2k serv. Det skal også lige siges at dette er en helt ny server og den er helt frisk installeret via en scriptet installation gennem Altiris.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2006 - 10:13 #8
Ved ikke hvad altiris er ;)
Er de 30-40 andre servere også terminal servere, dvs ikke i administration mode ?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
23. juni 2006 - 10:41 #9
Du siger noget... Nej det er nok kun 5 styker som kører i application mode.
Det er 5 citrix servere. Den nye server her er også en ny citrixserver. (Men citrix er ikke installeret endnu). Hvad skulle der være sket med licens serveren, som kun påvirker den nye server og ikke dem som allerede kører ?