Avatar billede f80 Nybegynder
20. juni 2006 - 22:05 Der er 17 kommentarer

Har vist ødelagt min harddisk på min nye Acer laptop

Hej.

Jeg har for 14 dage siden købt denne nye Acer aspire 9800.
Og jeg kørte nogle dage med deres opsætning,men det virkede
bare så dårligt.
Jeg valgte alså at slette alle mine partitioner ,og oprette nogle nye med NTFS.
Jeg slettede osse denne AISA partition med Acronis Disk director.
Derefter troede jeg at alt var vel,men suk.suk.

Jeg starter med at installere windows xp pro,og så alle driver til min puter.
Og så lige pluselig,når jeg så genstarter min puter.Så starter den bare med en sort skærm og en blinkende curser i venstre hjørne.
Og så har denne aisa ødelagt min partition 1,og så må jeg startet helt forfra med at lave nye partitioner og installere helt forfra igen.
Har gjort dette ca 10 gange nu,og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få dette fixet igen???

Kan heller ikke bruge den backup dvd,som jeg blev bedt om at lave da jeg startet min puter for første gang.

Så lige nu har jeg computer til 15500 kr,som bare er total ødelagt.

Håber virkelig at der nogen der kan hjælpe mig please??

mvh.

f80
Avatar billede abruscato Nybegynder
20. juni 2006 - 22:10 #1
Har du prøvet at høre, hvad Acer har at sige til dit problem?
Avatar billede f80 Nybegynder
20. juni 2006 - 22:18 #2
Hej.

Ja,de kan ikke hjælpe mig.Har prøvet at gøre alt hvad de har sagt.
Men jeg får tilsendt nogle nye recovery cd´er,så må jeg se om det
måske kan rette op på denne aisa partition.
Men ville meget gerne have lavet min egne partitioner uden alle deres
opsætninger.

f80
Avatar billede abruscato Nybegynder
20. juni 2006 - 22:24 #3
"Har vist ødelagt min harddisk på min nye Acer laptop" - Noget kunne tyde på at du bør starte med "alle deres opsætninger" og så prøve dig frem derfra.... :)

I øvrigt: held og lykke herfra.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 22:37 #4
Nej du kan ikke uden videre ødelægge en HD. Der er gået KUK i den ok, men hvis den
ikke er i orden, er det ikke din skyld. Kan du ikke låne en alm WinXP CD af en du
kender? Så kan du sætte din PC ril at boote op med CD/DVD drevet som forste boot.
Gå til install, så kan du få et overblik over forholdene. Der kan du nedlægge og
oprette partitioner. Du kan f.eks. oprette etn partition på 10GB til windows, og
så kun arbejde med den. Senere kan du bare oprette flere partitioner i diskhåndtering
Avatar billede tafkab Nybegynder
20. juni 2006 - 22:38 #5
Jeg synes du skulle vente til du får cd'erne fra Acer og så prøve med dem, virker det ikke kunne du prøve at søge efter en med samme model og måske få en kopi af den partition og se om den kan genskabes på denne måde.
21. juni 2006 - 07:04 #6
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 07:43 #7
"Kan heller ikke bruge den backup dvd,som jeg blev bedt om at lave da jeg startet min puter for første gang."
Hvad er det du har lavet "backup" af ?? hvorfor er det et problem at oprette partitioner? Hvad er det for drivere du mener du har installeret, det lyder jo mest som om driverne ikke er installeret
Avatar billede f80 Nybegynder
21. juni 2006 - 17:07 #8
Hej alle,og tak for jeres feedback.

Da jeg startet min acer op første gang,sagde den at jeg skulle putte en dvd i og så ville den lave en recovery dvd.
Og derefter lavede jeg en dvd med alle computerens driver,som jeg så kunne bruge hvis jeg skal installere dem manuelt.
Der følger ingen skiver med,kun til at installere Raid.

Dette er min nr 4 laptop,og på alle de andre har jeg selv oprettet mine egne partioner og installeret win xp og div.

Jeg startet først med at slette alle mine partioner med Acronis Disk Director 10
og så oprette en partition på disk 1 og en på disk 2.
Derefter installeret jeg win xp pro,som jeg altid har gjort dette.

Og så installere jeg mine driver til alt min hardware der er i min acer.

Nogle gange når jeg osse at installere service pack 2 og div opdateringer fra windows update,som jeg altid har gjort det.

Når så dette er gjort,har osse prøvet at gøre det lidt forskellige hver gang.

Så beder den mig om at genstarte min puter,som den jo gør næsten hver gang man har installeret et nyt program.

Så starter den med bios først,og så kommer den ikke meget længer da der er en sort skærm med denne blinkende curser.

Så booter jeg op med win xp pro,og den fortæller mig at C er en partition med aisa funktioner,og acronis siger at denne partition er en 0x12 compaq setup.

Og så er min boot master ødelagt,og må starte helt forfra igen.Med nye partitioner og installere helt forfra.(ØV)

Jeg kan bare ikke forstå at jeg kan komme så langt i installation´s forløbet,før den ødelægger min master boot??

Har prøvet flg.software:

Acronis Disk Director
7tools partition manager 2005
kill disk
fdisk/slette partitioner
fixmbr
fixboot
fdisk /mbr
lade win xp installtion slette partitioner og oprette nye.

Kan ikke forstå hvordan den kan ødelægge min boot partion efter så lang tid,den burde jo gøre det allerede for starten ikk??

Så lige nu er jeg total lost,og rigtig uvenner med konen.Fordi jeg bruger alt for meget tid på acer og ikke hende og vores børn.

Håber bare der en der kan få mig vidre please.

mvh.

f80
Avatar billede off-line Nybegynder
21. juni 2006 - 17:23 #9
Når alt går fint indtil du installere Acher driverne, kunne det tyde på, at der er
en konflikt der. Kan du ikke downloade driverne fra nettet?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 17:48 #10
"Så booter jeg op med win xp pro,og den fortæller mig at C er en partition med aisa funktioner,og acronis siger at denne partition er en 0x12 compaq setup."

Hvad menes der med det ???

Har du 2 harddiske i din laptop ??
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 17:56 #11
Jeg ville slette den hardisk totalt med KILLDISK - oprette en 15 Gb.FAT32 partition på hdd0 - installere XP (uden nettilslutning) gå i enhedshåndtering for at finde de enheder der ikke er understøttet af XP`s driver-database - downloade driverne der ikke er understøttet af XP`s driver-database http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9800.html - installere antivirus program - gå på nettet og Windows update
Avatar billede f80 Nybegynder
21. juni 2006 - 20:36 #12
Hej.

Ja,jeg har to harddiske i min laptop som køre raid.
software til dem har jeg dog ikke installeret.

Vedr. eisa og denne 0x12 compaq setup,er vist nogenlunde det samme formål
Avatar billede f80 Nybegynder
21. juni 2006 - 20:44 #13
Hej.Ups den kom lige for hurtigt på sorry.

Ja,jeg har to harddiske i min laptop som køre raid.
software til dem har jeg dog ikke installeret.

Vedr. eisa og denne 0x12 compaq setup,er vist nogenlunde det samme formål
De har en lille Fat32 partition,så man kan trykke F10 når du booter.
Og så kan køre denne Recovery.

helgec,jeg tror jeg vil prøve dit råd.For Jeg er på total bar bund her.
Jeg prøver dette på fredag,og melder lige tilbage.

f80
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2006 - 20:58 #14
"De har en lille Fat32 partition,så man kan trykke F10 når du booter.
Og så kan køre denne Recovery."

Jeg forstår på dig som at du slettet den disk 100%, så mener jeg ikke det er nødvendigt med så`n en lille FAT32 partition du kan jo li`så godt ha`dit recovery grej på en cd
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2006 - 09:06 #15
Stadig problemer ??
Avatar billede f80 Nybegynder
04. juli 2006 - 21:28 #16
Hej helqec.

Undskyld at jeg først vender tilbage nu,men mig og min familie har lige været på en dejlig afslappet ferie.

Jeg har fået den op at køre,efter mange forsøg.
Fandt ud af at det var dette program som hedder instant on,fatter bare ikke hvordan det kan lave min partion om.
Men det er fordi at der følger en fjernbetjening med,og så kan jeg starte min pc op med denne og se tv.
Men deres software er ikke det bedste i denne verden,har en del problemmer med den.
Men det bliver vel nok rettet op med nogle opdateringer i fremtiden?

Vil bare sige tusind tak for jeres hjælp,og specialt dig helqec.
Jeg vil gerne give dig nogle point,men ved bare ikke hvordan??

mvh.

lars
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 11:31 #17
"Jeg vil gerne give dig nogle point,men ved bare ikke hvordan??"
Jamen du accepterer blot dette svar