Avatar billede grook Nybegynder
20. juni 2006 - 21:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem ved hosting af et spil

Når jeg hoster et game i Warcraft 3 Frozen Throne kan ingen se spillet på listen over oprettede games... Jeg har trådløst internet, og min router er en d-link DI-624+, hjælp mig!

Venlist
Kasper Pedersen.
Avatar billede jps6kb Novice
20. juni 2006 - 21:49 #1
Nu kender jeg ikke til WC3, men har du styr på hvilke porte spillet bruger, og sørget for at de er åbne i routeren?
Avatar billede grook Nybegynder
20. juni 2006 - 22:12 #2
Jeg har prøvet at følge denne guide: http://www.opentechsupport.net/forums/archive/topic/41050-1.html

Men den virkede ikke.. jeg er ikke sikker på flere måder hvorpå man kan åbne porten :) warcraft siger at den bruger port 6112, hvordan åbner jeg den?
Avatar billede jps6kb Novice
21. juni 2006 - 07:33 #3
I din routers opsætning (192.168.0.1) går du under 'Advanced' og 'Virtual server'.

- Klik enable
- Skriv et navn, ex. W3
- Definer en porttype (TCP(UDP/begge)
- Skriv portnummeret i de to felter
- Klik'Always

Så skulle den være åben.
Avatar billede larsenj Nybegynder
21. juni 2006 - 09:30 #4
Er alle maskinerne i samme arbejdsgruppe ?
Avatar billede grook Nybegynder
22. juni 2006 - 02:01 #5
Ret komisk sidste kommentar, da vi spiller over nettet...
svaret du kom med jps6kb har vi allerede prøvet uden held, det var nemlig også en mulighed, som var på linket ovenover.
:(
Avatar billede larsenj Nybegynder
22. juni 2006 - 09:26 #6
kan skisme ikke se det sjove. Jeg kan da ikke se nogle steder at du specifikt siger det er over internettet, derfor antog jeg det var i et normalt LAN...
Avatar billede grook Nybegynder
22. juni 2006 - 14:02 #7
Well.. Ikke udover at jeg nævnte at jeg havde trådløst "internet", havde nok kaldt det WLAN eller noget hvis jeg snakkede om det.
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2006 - 15:38 #8
Der er ikke noget der hedder 'trådløst Internet'.. ;) Så det var naturligt at tro, at det kørte lokalt. Min mening.
Avatar billede grook Nybegynder
22. juni 2006 - 22:36 #9
Hvem ved om jeg sidder og suger lokalt fra TDC? det kunne godt være min far var ejer, og dermed gav mig ret til en direkte trådløs linje derinde fra??
:)
men slut på den diskussion.. fandt ingen hjælp her.. ellers tak..
Mvh. Kasper