Avatar billede leneogjesper Nybegynder
20. juni 2006 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server oprettelse

Hey..

Jeg har en 3 GHZ P4 som jeg ønsker at bruge som server. Den skal primært bruges som spilserver og FTP server... Min forbindelse er 4096/512.. Kan serveren godt have samme IP som min normale pc eller skal de have hver deres...? Er der nogen der kender til et sted på nettet hvor der findes en guide til opsætning at sådan en server..?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2006 - 20:18 #1
enten skal du have en switch/hub foran de to PC'ere og forskellige IP adresser paa
de to forskellige PC'ere

eller du skal have en router/firewall foran de to PC'ere og saa har de forskellig intern
IP adresse (paa indersiden af routeren) men samme eksterne IP adresse (paa
ydersiden af routeren)
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
21. juni 2006 - 00:15 #2
det vil sige at når min udbyder siger at en fast ip skal bindes til mac-adressen på netkortet/routeren, så oplyser jeg blot mac-nummeret på routeren således at den faste ip bindes til routeren... Derefter giver jeg hver pc en ip på det interne netværk.. eller tildeler routeren selv disse ip...? iøvrigt må du meget gerne poste et svar da din kommentar er yderst brugbar...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2006 - 01:14 #3
ja

du kan både give dine interne PC'ere faste IP i det range som routeren bruger
til interne net

eller lade PC'erne requeste en dynamisk IP fra routeren (jeg tror at så godt som
alle routere understøtter DHCP)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2006 - 01:14 #4
og svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 04:25 #5
så mangler du bare at acecptere svaret
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
20. december 2006 - 02:29 #6
undskyld jeg først reagerer nu