Avatar billede ionman Nybegynder
20. juni 2006 - 16:23 Der er 10 kommentarer

skift grafikkort (hvis man kan)

Hej
Jeg vil gerne skifte mit ATI x700 kort på min Acer Travelmate 3212.

se specifikation her ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149751 )

- kan man opgradere x700-kortet til et bedre? Evt. samme bare med flere ram?
- hvordan får man skilt den uden at splitte det hele ad?

Håber der kan komme lidt feedback, har selv søgt på nettet uden at finde noget information på dette emne:/
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
20. juni 2006 - 17:22 #1
Nej, grafikkortet er en integreret del af bundkortet som ikke lader sig skifte...
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 18:38 #2
Ja der er vel plads til et ekstra grafikkort på bundkortet, og der følger altid driver med, så det skulle ikke være noget problem. I enhedshåndtering, sletter du
den driver, som du ikke har brug for mere.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 18:40 #3
Uha, ser det er en bærbar, nej så er der vel ikke plads.
Avatar billede ionman Nybegynder
21. juni 2006 - 12:28 #4
ok et dumt sprøgsmål: andgående at grafikkortet er en integreret del af bundkortet. hvor kan man se det .. der står jo det er pci express?
Avatar billede azrael Nybegynder
21. juni 2006 - 17:22 #5
Det med at der står PCI Express (PCIe) angiver kun den måde grafikkortet kommunikerer med resten af systemet på. At grafikkortet er af PCIe-typen er ikke ensbetydende med, at der sidder et PCIe-stik i maskinen. Generelt er grafikchips i notebooks loddet på motherboardet, så et skift er som regel udelukket. Der arbejdes dog, efter mit bedste vidende, p.t. på at få etableret en standard for indstikskort (særligt grafikkort) til notebooks. Desværre er det ikke noget du får noget ud af i den aktuelle situation.

Hilsen,
Marc
Avatar billede ionman Nybegynder
23. juni 2006 - 23:29 #6
ok tak for svaret
Avatar billede azrael Nybegynder
24. juni 2006 - 02:04 #7
Var mig en glæde, eller rettere, ked af at måtte komme med dårlige nyheder...

Hilsen,
Marc
Avatar billede ionman Nybegynder
25. juni 2006 - 14:46 #8
smid lige et svar ind så jeg kan give nogle point
Avatar billede azrael Nybegynder
25. juni 2006 - 17:24 #9
Det bør vel nærmest være schwarz84, der ska have pointene, da han jo svarede korrekt på dit spørgsmål. Jeg kom bare med et par uddybende kommentarer.

Hilsen,
Marc
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2006 - 18:18 #10
svar