Avatar billede m_p55 Nybegynder
20. juni 2006 - 15:14 Der er 3 kommentarer

Tif ikon ændret

Jeg har et banalt ikon problem som hverken jeg selv eller firmaets IT-afdeling kan løse:
Jeg skulle på et tidspunkt åbne en tif fil med Microsoft Office picture manger. Lige siden har ikonerne for tif været påhæftet et ikon med Microsoft Office picture manger, også selv om jeg har fået systemet til at åbne disse filer med Photoshop. Systemet tror altså  ”grundlæggende” stadig at det skal åbne med Microsoft Office picture manger. Hvordan ændrer jeg dette tilbage?
Avatar billede eksplayer Nybegynder
20. juni 2006 - 15:33 #1
Hvis jeg har forstået det rigtigt...

Kan du ikke højreklikke på ikonet og vælge "Åbn med..." og "Vælg program..." og vælg fx photoshop og sæt et flueben i "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil"

...var det det???
Avatar billede falster Ekspert
20. juni 2006 - 15:58 #2
Hvis ikke ovennævnte virker, kan du bruge "File Association Editor" her

http://www.angelfire.com/biz/rhaminisys/fileasoc.html
Avatar billede m_p55 Nybegynder
20. juni 2006 - 16:05 #3
Jeg kunne godt få filen til altid at åbne med photoshot, men som sagt troede maskinen stadig den skulle åbne med Microsoft Office picture manger, og derfor viste den et ekstra ikon oven i Tif-ikonet.
Men så kørte jeg en systemgendannelse og så var problemet løst. Tak for svar alligevel:-)