Avatar billede pmejer Nybegynder
20. juni 2006 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprette regler på exchange 2003 server

Hej,

Er der mon nogen her (ja, det er der jo sikkert), der kan forklare mig, hvordan jeg opretter regler direkte på en exchange server?
Det er vigtigt at det er direkte på serveren, da regler normalt kun ligger på klienten, og outlook skal køre. Det er jeg ikke interesseret i, da det er en mailadresse der udelukkende skal bruges til distributionsformål.

Any one?

Tak

//Peter
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
20. juni 2006 - 16:00 #1
Mener du at det er regler for en Distribution List do vil opsætte?
Og i så fald, hvad er det du gerne vil opnå?
Avatar billede pmejer Nybegynder
21. juni 2006 - 20:30 #2
Jeg vil opnå at hvis en bestemt bestemt person sender til en bestillingsadresse, skal mailen automatisk videresendes til en anden adresse. F.eks. skal en mail til bestilling@firma-a.dk automatisk videresendes til firma-a@firmab.dk.

Jeg skal naturligvis overvåge mailen, men videresendingsprocessen skal foregå automatisk.

//Peter
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
22. juni 2006 - 17:04 #3
Jeg kender ikke til en måde man kan opsætte sådan en regel i Exchange 2003 uden en third-party program til at gøre det.
Du kan eventuelt gøre det ved at lave din DL om til en mailbox og så opsætte regler via Outlook...
Avatar billede pmejer Nybegynder
23. juni 2006 - 15:46 #4
Ja, problemet er at klientet så skal kø're, og det kan den ikke.

Tak alligevel.

//Peter
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
26. juni 2006 - 12:10 #5
Nej, det behøver klienten netop ikke.
Det er jo derfor folk kan sætte regler op og så tage på ferie ;-)