Avatar billede hitmaxx Nybegynder
20. juni 2006 - 13:13 Der er 2 kommentarer

Lokal Group Policy

Jeg har en computer, der skal stå til rådighed for nogen af mine kammerater, men jeg ønsker ikke at de har mulighed for at fucke den (som de altid gør, for de fatter ikke en bjælde).
Jeg har kigget på nogen GPO'er, for at forhindre dem i nogen ting, men jeg kan ikke finde det specifikke jeg har behov for.
De må kun være i stand til følgende ting:

Åbne Internet Explorer (til at surfe). Diverse plugins downloads skal være deaktiveret.
Messenger skal være tilgængelig.
De må kun Åbne programmer i Officepakken, pånær Outlook.
De må kun kunne gemme på deres memory sticks. Ingen adgang på mine harddiske.

Jeg vil ikke peges til Google, da jeg allerede har været derinde, samt Microsoft, og andre sider, der forklarer om GPO'er. Kun pegninger direkte til svar på det ovenstående vil give points.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. juni 2006 - 14:47 #1
har du set dette "Microsoft Shared Computer Toolkit for Windows XP"
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7256d456-e3da-42ea-857d-92b716077a84&DisplayLang=en#QuickInfoContainer
jeg har ikke selv prøvet det, så ka ikke sige om det ka gøre præsis det du vil.
Avatar billede den33 Nybegynder
22. juni 2006 - 16:11 #2
du skal lige være opmærksom på at, de ting du ændre i gpo også gælder for dig som administrator. medmindre du laver en profil til dem, PLUS omgår windows xp
som i dette link http://www.eksperten.dk/spm/666493