Avatar billede planet_orion Nybegynder
20. juni 2006 - 12:29 Der er 6 kommentarer

Stjerne alias i Exchange 2003

Hej Alle,

Er det muligt at lave stjerne alias i exchange 2003?

Altså at alt *@"deres domain".dk bliver videre sendt til en bruger intern på Exchange serveren.

Hvis en bruger sidder intern og eks. skrive en e-mail til fake@"deres domain".dk, så ønsker jeg at denne bliver videre sendt til en intern bruger.

Er dette muligt, lige som stjerne alias ved et Pop3 hotel?

Mvh.
Allan
Avatar billede cmoz Praktikant
20. juni 2006 - 17:38 #1
Prøv at se her, Mailbasket Lite:
http://www.turbogeeks.com/utilities/default.asp

Har ikke prøvet det.

eller her:
http://support.microsoft.com/?kbid=324021
Avatar billede cmoz Praktikant
20. juni 2006 - 17:40 #2
også ikke... Lite versionen redirecter ALT mail ikke kun invalid mail...så der skal man nok op i deres købeversion, eller bruge MS metode.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 17:49 #3
Du kan også prøve denne: http://mcseforum.dk/Exchange/1/default.html
:-)
Avatar billede cmoz Praktikant
20. juni 2006 - 18:35 #4
er det ikke ca. det samme som i det link til MS?

bare at Catchall.vbs hedder unresolved_email.vbs i den zip, og at der er mere kode i den fra MS? Koden fra MS KB artiklen er rettet sidst "May 12, 2006" så det er nok nyere, da mcseforum ikke er aktivt, og indeholder 2000 artikler.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 19:19 #5
Nej det er ikke helt det samme.

"Note The e-mail address to which you want to redirect all mail must be from a different domain than the domain from which you want to redirect the e-mail messages. For example, if the domain that you specify in step 2 is @company.com, the e-mail address that you specify in step 3 cannot be bob@company.com. If the domains are the same, the message will continuously loop and will eventually be returned to the sender as undeliverable."

I linket jeg henviser til er der en virtuel SMTP server. Så der kan videre sendes til en e-mail i samme domain.

Det var jo også bare en kommentar jeg kom med.
:-)
Avatar billede cmoz Praktikant
21. juni 2006 - 15:54 #6
okay det var jo lidt smartere så ;-)