Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
20. juni 2006 - 09:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op!

Når jeg vil starte op får jeg bare en besked om af filen WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM mangler eller er beskadiget.

Den foreslår at jeg sætter min Windows installations CD i og trykker på "r" ved det første skærmbillede.

Men når jeg sætter CD'en i kommer den bare til samme billede igen. Den begynder aldrig at boote fra CD'en.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede kamiga Nybegynder
20. juni 2006 - 09:04 #1
Har du husket at vælge at den skal boote fra CD?
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
20. juni 2006 - 09:09 #2
Jeg er lige kommet ind i bios'en nu, og har fået ændret på prioriteringen af boot.

Så nu har jeg fået den til at boote fra CD'en... Jeg vender lige tilbage med en melding om jeg får det til at virke.

Men MANGE tak for hurtig respons!
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
20. juni 2006 - 09:15 #3
Når jeg trykker på "r" for at reparere, skriver den at den ikke kan finde nogle harddiske...

Det lyder da lidt ubehageligt!
Avatar billede hcma Novice
20. juni 2006 - 10:04 #4
der ligger en vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
20. juni 2006 - 10:08 #5
OK, den vil jeg prøve hvis jeg kan komme så langt.

Jeg kan desværre ikke komme ind og skrive de der kommandoer.
Når jeg trykker på "R" skriver den at den ikke kunne finde nogle harddiske!
20. juni 2006 - 10:08 #6
"...ikke kan finde nogle harddiske..."

Er set (S)ATA HD du har i putter ?
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
20. juni 2006 - 10:26 #7
Ja, det er en SATA
Avatar billede redhack Nybegynder
20. juni 2006 - 11:23 #8
Du har mulighed for at trykke F6 kort efter den er begyndt at boote på cd'en. (Der står at du kan trykke F6 i bunden af skærmen).

Herefter kan du indlæse dine drivere til SATA harddisken fra en diskette, som burde følge med da du købte computeren. Når de er indlæst, så skulle Windows gerne kunne finde din(e) harddisk(e).
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 11:38 #9
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2006 - 09:03 #10
Stadig problemer ??
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
07. juli 2006 - 11:01 #11
Jeg købte en til at komme og kigge på den, så det er løst!

Han satte harddisken  i en anden maskine og fik kontakt med den på den måde!

Tak for indsatsen!!!