Avatar billede petruss Nybegynder
20. juni 2006 - 07:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Manglende billede i en rapport

Jeg har indsat et billede i en rapport og alt ser ud som det skal men når jeg printer det ud, mangler billedet, hvorfor?
Hvad gør jeg for at få billedet med på udprintningen?
Avatar billede -anders- Juniormester
20. juni 2006 - 08:25 #1
Hej petruss
Blot et gæt, har billed egenskaben Synlig sat til ja, jeg mener man i formater i rapportens design kan sætte diverse egenskaber feks. Vises/Altid, kun på skærm, kun ved udskrivning, prøv evt. at tjekke det, men kun et gæt
Avatar billede -anders- Juniormester
20. juni 2006 - 08:29 #2
Naturligvis egenskaber for dit billed ikke for hele rapporten
Avatar billede petruss Nybegynder
20. juni 2006 - 10:06 #3
Ja desværre Anders,det var også det første der slog mig men så nemt skulle det ikke være. Det med udskrivningen kan jeg ikke se nogen steder.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 10:14 #4
Prøv at slette billedet, komprimer/reparer, luk pc'en, hiv stikket ud, hent en ny kop kaffe, start det hele op igen og indsæt billedet på ny!~)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 10:14 #5
Man ved jo aldrig....
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 10:31 #6
Kan det have noget at gøre med sidebredden...
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2006 - 10:33 #7
Hvis det er sidebredden bør billedet komme på side 2. Men hvordan henter rapporten billedet? Har du nogen kode at vise os? Viser rapporten villedet når du udskriver til skærm?
Avatar billede petruss Nybegynder
20. juni 2006 - 11:04 #8
Nu dikker jeg ikke kaffe så det hjælper nok ikke :-)
Sidebredde er ikke problemet.
Hele rapporten ser rigtig ud også i "vis udskrift", undtaget det der kommer ud på papiret, der mangler billedet.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2006 - 12:54 #9
Kan du evt. sende db til.

mugs@mail.dk

som en zip fil. Så vil jeg prøve at udskrive når jeg er hjemme.
Avatar billede petruss Nybegynder
21. juni 2006 - 10:28 #10
Det kan jeg desværre ikke mugs da det er uhyggeligt følsomt data der ligger på den, men er der ikke et sted jeg kan hive noget ud mht. kun opsætningen af rapporten?
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2006 - 10:54 #11
Når du kan se billedet i "udskriv til skærm" burde det også vises på printeren. Jeg er mere af den overbevisning at det er en opsæltning på printeren. Kan du lægge din e-mail, så sender jeg en db med en rapport og billede jeg kan udskrive her.
Avatar billede petruss Nybegynder
21. juni 2006 - 11:45 #12
Jeg har sendt en mail til dig Mugs
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2006 - 12:16 #13
Fil returneret.
Avatar billede petruss Nybegynder
21. juni 2006 - 14:04 #14
Har fået den og det skrives ikke ud.
Jeg har set efter i udskrift til printer at den tager grafiken med så hvad skal jeg så tjekke?
Avatar billede petruss Nybegynder
21. juni 2006 - 14:07 #15
Det der figur fil og path, hvad skal jeg der og hvor?
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2006 - 14:31 #16
Figurfil og Path er de felter i tabellen hvori stien til billederne lagres.

Billederne er ikke placeret i selve db, men der henvises til billederne med en tekststreng, og formularen og rapporten henter billederne ved postskift i formularen og ved udskrift i rapporten. Jeg sender dig lige en vejledning om, hvordan du laver det.

Hvis du placerer billederne i db som et OLE-objekt vil db meget hurtig vokse sig stor og bliver meget langsom.

Jeg ved ikke hvad du skal checke i printeren. Når du kan udskrive mine billeder, burde du også kunne udskrive dine egne. Hvad format er dine billeder i, og kan printeren handle dette format?
Avatar billede petruss Nybegynder
21. juni 2006 - 18:28 #17
Jeg skiver jo netop til dig Mugs at heller ikke din skrives ud med billedet :-)
Avatar billede mugs Novice
21. juni 2006 - 18:32 #18
Jeg forstod af dette, at du udskrev billederne fra min db:

Jeg har set efter i udskrift til printer at den tager grafiken med så hvad skal jeg så tjekke?

Jeg beklager, men har ikke andre bud. Måske skulle du prøve at oprette spørgsmålet i en anden kategori og angive hvilken printer du arbejder med. Jeg tror ikke det er et Access problem.
Avatar billede petruss Nybegynder
15. januar 2014 - 23:07 #19
Lukker denne gamle tråd