Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
20. juni 2006 - 00:14 Der er 4 kommentarer

Online opdatering af data

Jeg vil gerne have hjælp til at lave en side der automatisk "hvert 5 sekund" indlæser nogle data og viser dem på en hjemmeside. Dataene uploades automatisk via FPT som en csv fil.
Avatar billede viper_killerguy Nybegynder
20. juni 2006 - 00:42 #1
crontab og en lille php fil burde klare det.
ellers kan du også registere tidspunktet et sted og lave et check hver gang nogen åbner din side.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
20. juni 2006 - 02:40 #2
Hej
Det var netop det jeg gerne ville have hjælp til. :-)
Jeg kender ikke noget til PHP men jeg kunne forestille mig at det ville være den bedste måde at gøre det på. Jeg kører min hjemmeside på en Mambo CMS.
Jeg vil gerne betale lidt for en test side, ingen grafik kun data der vises ca. hvert 5. sekund. Uden at man skal opdatere siden manuelt, ellers kunne jeg ligeså godt generere siden og uploade den i stedet for dataene.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. juni 2006 - 03:07 #3
Er det ikke bare at lave et script der reloader siden hvert 5 sek. når folk så bare står stille så reloades siden hvert 5 sek?
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
27. august 2008 - 13:09 #4
Lukker og slukker