Avatar billede migduvednok Nybegynder
18. juni 2006 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg det her?

PÅ nogle websider er der reklamer i toppen (jp.dk eksempelvis)- når man fører musen ind over kommer RESTEN af reklamen til syne nedneunder!
Eksempel: på jp.dk er der reklamer i toppen, hypotetisk set 80 pixels høj - når musen føres ind over er reklamen pludselig 300 pixels høj og en masse ny information kommer til syne - det ligger ligesom ind over resten af indholdet på jp.dk som ikke påvirkes.

Jeg vil gerne vide hvordan man laver noget sådan, fordi jeg gerne vil bruge det til en menu på en typepad-blog, således at jeg kan bruge en masse mere plads.
HVis der er javascript involveret, ved du så hvor jeg kan finde sådan et script?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
19. juni 2006 - 00:18 #1
højreklik på jp, og vælg vis kilde
Avatar billede migduvednok Nybegynder
19. juni 2006 - 00:57 #2
mener du virkelig at det karakteriseres som et svar? :-o
19. juni 2006 - 06:00 #3
http://www.dynamicdrive.com/ - om der omkring ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. juni 2006 - 09:36 #4
Du kan benytte dig af css - ved ikke helt, om det er sådan, det er lavet, men kan forestille mig det!
Css kan lave så uhyggelig mange forskellige ting og sager, og kan med 99.9 % sikkerhed også løse dit problem.
Koden kan jeg ikke forære dig, da jeg ikke selv er indehaver af det, men søg på nettet (eventuelt på http://www.w3school.com/ under CSS).
Håber, du finder en god løsning :)
Avatar billede migduvednok Nybegynder
19. juni 2006 - 18:32 #5
det er pænt af jer, men jeg har stadig ikke fundet det jeg leder efter... ;-(
Avatar billede migduvednok Nybegynder
21. juni 2006 - 11:17 #6
lukket
Avatar billede mattail Nybegynder
22. juni 2006 - 14:12 #7
Nu har jeg ikke lige set den reklame du snakker om, men forstår hvad du mener og har set andre typer af reklamer med samme funktion.
Jeg mener de laver en "layer" altså en "div" på størrelse med hele flash filen, det gode ved layers er at de kan ligge oven på hinanden når man så fører musen henover flash filen afspilles den ovenover resten af siden uden at påvirke selve indholdet.
Kan så være de benytter sig af en show/hide layer funktion som er javascript men som sagt er det kun noget jeg tror og ikke noget jeg ved 100%.