Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 08:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Asus K8N4-E Deluse

Hej folkens.

Nu har jeg rodet i 3 dage for en kammerat med at få hans computer til at køre.

Okay
Hele op sætningen er

Asus K8N4-E Deluxe ->  link til manual: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock754/K8N4-E/e2141_k8n4-e.pdf
Athlon64 3700+
2 gb kingston value ddr400 pc3200
Readeon x1900XT
250 giga SATA
550 Watt NorthQ PSU

Godt
Computeren starter fint, men begynder også winXP install fint. Men det er når Xp Instalitionen har  indlæst drivere og filer til at kunne komme igen computeren enten genstarter, fryser, eller kommer med fejl.

Og dette sker inden man kan trukke F8 for at acceptere Microsofts vilkår. en af fejl koderne så således ud.

***STOP: 0X0000007E (0XFFFFFFFC000001D, 0XFFFFF80001290544, 0XFFFFFADFC8E32370, 0XFFFFFADFC8E31D80)

Har prøvet med både windows 32 bit og 64 bit OS med samme resultat.

Jeg har tjekket alt hardwaren undtagen, bundkort og CPU. Da CPU'en er 64 bit har jeg ikke lige et ekstra bundkort og CPU jeg kan teste det med.
Og har ikke fundet nogle fejl på noget af det, jeg havede mulighed for at teste i andre computere.

Jeg stødte så ind i et indlæg fra EDBpriser.dk hvor en med et bundkort næsten magen til havede et problem næsten magen til mit. Det ham bjarke skriver her ->
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=157377

Har prøvet på det samme uden held. Eller jo Windows kommer med andre typer STOP beskeder.

Jeg er virkelig ved at opgive håbet og ser næsten ikke andre muligheder end andet Motherboard. Kunne self opdatere Bios, men det der med at opdatere i DOs tør jeg ikke, da når jeg køre andre DOS programmer på maskinen, gør at den fryser og chrasher.

Der vil være 200 point til en der kan komme med en løsning unden køb af andet MOBO. Da jeg syntes at problemet er meget svært :D

Har haft  spurgt i andet kategori men nu hvor jeg er klar over det var en hardware problem søger jeg kloge folk her til at hjælpe...
Link til gammelt spm ->http://www.eksperten.dk/spm/715989

Håber jeg har  forklaret mig så i kan forstå det

Mvh Jens D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:27 #1
du skal nok opdatere bios.-> http://support.microsoft.com/?kbid=330182

Ellers kan det være du skal installere en raid driver.?
Hvis bundkortet har en sådan.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:34 #2
her er den nye bios update.->> http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

Find ud af hvilken bios .->> http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?no=503&SLanguage=en-us

og her er hvordan(hvis det er Award.. som det nok er).-> http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?no=503&SLanguage=en-us

hvis du er usikker, så spørg en ven, som har prøvet det før.
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 11:44 #3
Jeg quoter lige mig selv

" Kunne self opdatere Bios, men det der med at opdatere i DOs tør jeg ikke, da når jeg køre andre DOS programmer på maskinen, gør at den fryser og chrasher.
"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:48 #4
hvilket dos program??

Og har du installeret raid driver.??
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 11:50 #5
Alt lige fra pationmagic 8 til gode gamle dos og ghost

Ville da ikke mene det er nødvendigt med raid driver til 1 harddisk

Mvh
Jens Pedersen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:53 #6
jeg har oplevet at bundkortet opfører sig ret underligt uden raid driver, også selvom der var installeret windows, og også selvom raid ikke blev brugt.
Det skader ikke at prøve..O)
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 11:56 #7
Hej prøvede også på det i går, men den ikke ikke instalere noget af det.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:56 #8
..er der udråbs tegn i enhedshåndtering..?
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 11:57 #9
Angående update af bios så mener jeg at jeg læste noget om på asus suppoort at man skulle opdatere northbridge inden man opdaterede sin bios på netop dette bundkort ellers ville det chrashe
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 11:58 #10
enhedshåntering ? Jeg kan jo ikke engang installere windows :D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 12:01 #11
nåår nej.. sorry..O)
men når nu fejlkoden indikere... læs linket.!
http://support.microsoft.com/?kbid=330182
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 12:05 #12
*GG* det går nok :)
Ja, sad jeg også og læste lidt på i går. 0x0000007E fejl er vist svære at kurere.

Ville gerne vide hvad koden efter 0x0000007E betyder. Og jeg kan få den til at give eks 0x0000008E fejl hvis jeg leger med mine ram.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 12:23 #13
måske man kan istallere xp, på en anden maskine, og derefter lave en repair, .. på den nye, efter du har sat hdén i. Og på den måde, gå uden om fejlen??
Avatar billede jensdreier Nybegynder
18. juni 2006 - 14:18 #14
Den tanke fik jeg også, altså bruge fixboot. Men med det samme den vil loade windows fryser den ..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 15:21 #15
tror altså det noget med raid, og 1 ikke opdateret bios!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. juli 2006 - 20:02 #16
er der noget fremskridt..??
Avatar billede jensdreier Nybegynder
25. december 2006 - 11:11 #17
Hej, ja det er lidt tid siden nu men jeg vil gerne fortælle færdig.

Vi mistænkte bundkortet for at være brændt af så vi bestilte et nyt. Det hjalp så ingenting. Vi prøvede mange slags ram uden held. Jeg tror simpelthen at det er den cpu der er noget galt med. for alt andet har slået fejl. . .
Avatar billede jensdreier Nybegynder
25. december 2006 - 11:17 #18
Men eeh bartfreak . . du får sgu de 200 point alligevel :D here you go