Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 18:20 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutningsproblemer med MP3-afspiller

Goddag,

for en måned siden erhvervede jeg mig en ny Zen Vision:M MP3-afspiller som jeg stærkt regnede med at benytte hyppigt. Desværre måtte jeg efter den første installation returnere den til en ny af samme slags, fordi der var problemer med tilslutningen. Når MP3-afspilleren kobledes til, kunne jeg fint overføre musik til den, men totalt uventet kobledes MP3-afspilleren fra igen automatisk uden at kablet er hoppet ud eller noget. Dette hændte flere gange under mine første oplevelser med MP3-afspilleren, og det resulterende så i returneringen. Jeg fik en ny, men jeg fik samme problemer. Al software var installeret, MP3'ens software blev opdateret, men stadig samme problem. Midt under overførsel af filer ville MP3-afspilleren frasluttes og overførslen gik i stå hvorfor jeg blev nødt til at nulstille afspilleren efterfølgende. Nogle specielle filer kunne den ligeså heller ikke modtage, uanset hvor mange gange jeg prøvede at overføre dem.

Jeg konsulterede så Creative for at høre om de kunne gøre noget specifikt. Først hørte de om den var korrekt indstillet i Enhedshåndtering, og det var den. Ingen advarselstegn, fuldt opdaterede USB-drivere og lignende. Alle nødvendige programmer var installeret. De bad mig om at få den byttet, men jeg fortalte at jeg allerede havde prøvet før. De foreslog mig så at afprøve den på en anden computer. Jeg valgte at installere den på min søsters bærbare, hvor jeg til skræk opdagede at den faktisk virkede der. Ingen pludselige afbrydelser, intet lignende det overhovedet. Den virkede fuldstændig perfekt. Hendes bærbare er cirka to år yngre end min stationære. Men da fandt jeg ud af at det måtte være min computer der var problemet og ikke afspilleren. Mit spørgsmål er så nu, hvad er der at gøre...jeg er meget desperat.
Avatar billede levich Nybegynder
17. juni 2006 - 18:29 #1
Har du flere USB-indgange i din computer - så prøv nogle af de andre indgange.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. juni 2006 - 18:38 #2
Det lyder som et driver problem på din pc. Det er svært at finde den eksakte fejl hvis det er windows der er skyld i problemet. Prøv at fjerne alt hvad der har med usb at gøre i enhedshåndtering og genstart. Dette tvinger windows til at konfigurere usb driverne igen. Måske det kan hjælpe..

Vh
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 19:11 #3
@ levich: Jeg har kun én USB 2.0-indgang, hvilket på en måde gør mig nødsaget til at bruge lige den til MP3-afspilleren, da jeg helst ikke vil have en rigtig langsom overførselshastighed. Men...

@ innercitydk: Prøver lige.
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 20:04 #4
Har prøvet det nu. Alt blev geninstalleret, pånær én enhed (USB Device), som jeg nok tror må være MP3-afspilleren. Prøver at installere driverne til afspilleren igen.
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 20:13 #5
Jeg kan ikke finde ud af hvad denne USB Device er for noget...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. juni 2006 - 20:27 #6
Hmm underligt.. Er der et udråbstegn ved enheden? Hvis det er et pci kort du har med din 2.0 port skal du huske at installere driveren til dette kort.
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 20:32 #7
Der er et udråbstegn ved enheden, ja...når jeg beder Windows om at installere driveren automatisk, kan Windows ikke finde den. Hvordan ved jeg om det er et PCI-kort?
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 20:36 #8
Og selvom jeg har konfigureret alle USB-driverne og sådan, så kan jeg stadig ikke overføre filer - computeren genkender ikke enheden i den grad, at selvom jeg hører tilslutningslyden, så har programmet som jeg normalt overfører med, ikke opfattet at den er tilsluttet. Det er virkelig et mysterium...
Avatar billede levich Nybegynder
17. juni 2006 - 21:35 #9
Du har installeret Sync Manager og Zen Vision M Media Explorer, ikke?

Prøv at installere den nyester firmware:
http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=210&sOSName=Windows+XP&region=3&Product_Name=Zen+Vision%3AM&Product_ID=14331&modelnumber=&driverlang=1033&OS=10&drivertype=0&x=35&y=10

Jeg har selv en Creative Zen Vision:m, som virker perfekt.
Avatar billede rollosb Nybegynder
17. juni 2006 - 21:45 #10
Jeg kan ikke installere firmwaren, fordi computeren, selvom Zen er tilsluttet, ikke opfatter at den er. Jeg har installeret alt fra software-CD'en.
Avatar billede levich Nybegynder
17. juni 2006 - 21:50 #11
Prøv at afinstaller softwaren fra CD'en og installer det igen. Jeg tror dog ikke at det hjælper, men bare for at være sikker. Det er sikkert et problem med usb-drivers., som innercitydk skrev.
Avatar billede rollosb Nybegynder
18. juni 2006 - 11:07 #12
Er det et problem med USB-driverne, når afspilleren tilslutter og frakobler hele tiden?
Avatar billede rollosb Nybegynder
18. juni 2006 - 12:05 #13
Det virkede ikke...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. juni 2006 - 08:35 #14
Hmm så er jeg desværre blank. Hvis du har mod på det kan du forsøge en reinstallering/formatering af din pc.
Avatar billede rollosb Nybegynder
19. juni 2006 - 12:21 #15
Ak...:(
Avatar billede rollosb Nybegynder
19. juni 2006 - 15:21 #16
Kan det være noget med strømsparing? Jeg er virkelig desperat og har ikke lyst til at formatere (for meget vigtigt) eller at reinstallere (ingen XP-CD)...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. juni 2006 - 20:38 #17
Hmm ikke umiddelbart. Under alle omstændigheder lukker den ikke for strømmen til en usb port så længe den er aktiv. Jeg er lidt mere bekymret over den usb enhed der står med udråbstegn. Kan det være en printer eller andet der ikke er drivere til? Jeg tror næsten det er der problemet opstår. Hvad hvis du kører opdater driver på enhenden og selv lader den finde den driver der passer bedst?
Avatar billede rollosb Nybegynder
19. juni 2006 - 20:45 #18
Jeg har fundet ud af at det var mit keyboard, der manglede driveren, men den er installeret nu.
Avatar billede levich Nybegynder
20. juni 2006 - 00:08 #19
Dvs sige at det virker med din Zen Vision:M?
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 01:48 #20
Nej...
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 11:19 #21
Jeg har nu prøvet at bikse rundt med kabinettet og sådan. Jeg fandt ud af at hvis man koblede den på en langsommere USB 1-port, så virkede den faktisk udmærket, så det ud til, men overførslen var bare ufattelig langsom. Så det lader til kun at være USB 2-porten, der ikke helt fungerer...
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 11:22 #22
Og dog, ikke alligevel, nu jeg igen prøver at slutte den til den langsomme port.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2006 - 14:36 #23
Det er sq underligt.. Hvad er det for et bundkort du har? Besynderligt at der både er 1.1 og 2.0 porte på!
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 14:43 #24
Hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 15:35 #25
Noget meget underligt er hændt. Jeg tænkte at hvis jeg nu gerne ville have al min musik over på Zen, så kunne jeg jo bare bruge min søsters bærbare til overførslen for at undgå at koble til min. Jeg vælger at bruge den som flytbar disk og fører med besvær en del musik over på - efter noget tid går det gentagne gange i vasken for Zen med hensyn til overførslen, så jeg tager den da over til min søsters bærbare. Jeg sætter stikket i, den bliver genkendt som flytbar disk og jeg begynder da at lægge musikken ud på skrivebordet indtil den pludselig strejker og giver mig en fejlmeddelelse! Pludselig er den heller ikke genkendt længere på den bærbare. Jeg gør det om igen, men får samme meddelelse flere gange.
Hvad betyder det dog?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2006 - 16:19 #26
Ja det må du nok spørge om :) Kan du formatere/slette alt på den og prøve forfra. Det lyder som om der er en korrupt fil på der crasher den. Da den er blevet ombyttet virder det usandsynligt at den er i stykker, med mindre de selvfølgelig bare har sendt den samme retur til dig fordi de ikke opdagede nogen fejl.
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 16:26 #27
Jeg fik den dengang bare byttet i butikken som jeg købte den i. Jeg har nu prøvet at koble den til en USB 1.1-port i stedet, og den har ikke fejlet endnu. Jeg har endda kunnet overføre nogle filer, som jeg ikke kunne overføre ved den anden port. Jeg prøver at se hvordan det skrider fremad med den indtil videre...ellers formaterer jeg som sagt.
Avatar billede levich Nybegynder
20. juni 2006 - 18:31 #28
hi hi, det var faktisk mit første forslag. Altså det med en anden usb-port.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2006 - 18:39 #29
:)
Avatar billede rollosb Nybegynder
20. juni 2006 - 22:35 #30
Hehe, jeg ved det...men må så leve med denne hastighed indtil videre. Der bliver points til jer to, når jeg er fuldstændig sikker, og det skulle ikke tage lang tid. :)
Avatar billede levich Nybegynder
21. juni 2006 - 00:17 #31
Så smider jeg lige et svar.
Avatar billede rollosb Nybegynder
21. juni 2006 - 10:26 #32
Innercitydk må også gerne lige svare...
Jeg har nu prøvet at overføre 14,8 GB (sic!) data til den - og den har ikke brokket sig ved de 8, hvilket i DEN grad er godt nok til mig. Det tager bare en hulens masse tid, men det må jeg jo tage  med, så. :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. juni 2006 - 16:40 #33
Nogle gange må man gå på kompromis ;)

Vh