Avatar billede andersm Nybegynder
09. maj 2001 - 23:32 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

feedback på nyt logo

Hej alle!
Staz har lige lavet et rigtig fornuftigt logo til et lille projekt jeg er ved at starte op, men jeg vil godt lige høre lidt kommentarer til det,

Jeg har købt rettighederne til billedet så der er ikke noget problem med den del, og selve stilen på logoet er også som jeg ønsker det. Det jeg ønsker fra dig er lidt ideer til valg af skrifttype til teksten  samt valg af skrifttype farve.

Her er linket til logoet, på Staz\'s hjemmeside.

http://www.pixel-studios.dk/wt_logo.jpg

PS. Jeg fordeler de 50 point efter hvad jeg mener kan bruges til den videre udvikling af logoet.

Venlig hilsen
Anders
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2001 - 23:41 #1
De 2 fonte han bruger er da yderst velvalgte.
Har du planer om at skrive noget henover billedet? Lad være med det.
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
09. maj 2001 - 23:44 #2
æhhh, - Travel står mig en kende hakket, - raster-raster...
Avatar billede oskar Nybegynder
09. maj 2001 - 23:47 #3
Flot logo. Lidt for stor forskel i farven i de to ord world og travel, det sidste lidt for mørkt.
Skrift til resten af teksten kunne være Verdana som er bred, luftig og letlæselig. Skriftfarve helt klart sort hvis baggrunden ellers er lys. Måske skulle du lade farven i havet ud for Portugal indgå i baggrunden på siden.
Avatar billede yaief Nybegynder
10. maj 2001 - 00:10 #4
Det ser sgu pænt nok ud! Jeg prøvede at sætte Travel bold, men det er vist bedst at holde World bold.
Den ser bare pænere ud sådan her: www.noka.dk/dir/world.jpg :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. maj 2001 - 00:20 #5
andersm >> er du forresten ikke ham der kan give et ordentlogt svar her:
http://www.eksperten.dk/spm/71369
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. maj 2001 - 00:23 #6
Hov, kan du ikke få Staz til at lave anti-alias på den?
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. maj 2001 - 00:24 #7
(her tænker jeg på teksten \"travel\"
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. maj 2001 - 00:24 #8
)
Avatar billede andersm Nybegynder
10. maj 2001 - 14:23 #9
Ja så er jeg tilbage med lidt kommentarer:
Tak for alle kommentarerne.

-> jakoba - nej der skal ikke skrives noget over billedet logoet er som det vises

-> mogens_mogensen - Det er lidt sjovt du hedder det samme som min far ;-) Raster Raster, det hjælper vel når det gemmes i en høj opløsning?

-> oskar - tak for komplimentet, jeg synes også at det ser bedre ud at al teksten skrives med hvid farve, vil prøve at lege med ideen med baggrundsfarven på sitet.

->yaief - rigtig fornuftig kommentar, det ser meget bedre ud med hvid farve TAK!!

->nomiz øh jeg er ikke billed haj hvad er det lige du mener med anti-alias på den?

->jakoba, nej det er desværre ikke mig.

Tusind tak for hjælpen jeg lader lige spørgsmålet stå åbent for eventuelle kommentarer, og deler point ud når jeg kommer fra weekend!

God bededagsferie!
Venlig hilsen
Anders
Avatar billede 7th Praktikant
11. maj 2001 - 16:52 #10
Som de andre har sagt så går ordet \"Travel\" ikke helt i spænd med ordet \"World\". De matcher simpelthen ikke hinanden...
World ordet er meget fint, men travel ordet skulle du nok ta at bytte ud og måske lave fonten samme tykkelse etc...
Avatar billede biginjapan Nybegynder
11. maj 2001 - 19:52 #11
Lækkert. Jeg kan godt lide kontrasten mellem World og Travel, men du SKAL antialias Travel så specielt v\'et bliver mere smooth i kanten, ligesom W\'et er det i World. Antialias funktionen har vidst alle grafikprogrammer, søg evt. i help i den du selv bruger, eller skriv hvilket program du bruger her.
Avatar billede andersm Nybegynder
15. maj 2001 - 11:50 #12
tak for rådene, jeg smider et link her i spørgsmålet når den endelige version er på banen.

Venlig hilsen
Anders