Avatar billede sim00n Praktikant
16. juni 2006 - 20:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Autorun til spil

Hejsa. Jeg sidder og forsøger at installere spillet Dungeon Keeper 2, men jeg får ikke sprogvalgsboksen frem når den starter. Det gjorde den sidst jeg spillede (mange år siden), hvor det så var på windows 98.. spillet er lavet til 95 og 98, men kører fint nok i xp, men vil have det på dansk.

På cd'en i mappen Autorun er der en fil der hedder Danish.tre, og der er også en fil der hedder Autorun.. men når jeg åbner filen autorun så kommer den bare til den der installations 'boks' men alt er på engelsk...

Nogen der kan hjælpe? Tænkt lidt på om man ikke kunne lave en eller anden smart autorun som så ville få det der sprog halløj frem...
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2006 - 10:59 #1
vælg sprog undre installeringen, er vel nogen gange kun hvad sprog den skriver under selve installeringen, kan du når du åbner spillet ikke gå ind i opsætningen og ændre sproget ?
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 17:38 #2
Nej det kan jeg ikke, har skam tjekket det hele.
Og nej hele spillet kan vælges på dansk, men det kommer jo ikke frem i xp (altså den boks hvor man vælger sprog inden installeringen).
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2006 - 17:56 #3
hvad hvis du højreklikker på autorun filen og vælger "åben med" og så vælger at åbne filen med wordpad eller word måske,
så burde du kunne se hvad der står i autorun filen og kopiere det her ind, hvad hvis du starter installeringen fra selve exe filen ? hvad gør den så ?
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2006 - 18:02 #4
måske skal du kopiere autorun filen til skrivebordet, og så højreklikke på den og vælge åben, windows skriver så den ikke ved med hvad program, klik "vælg fra liste, og find wordpad mfc
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2006 - 18:14 #5
Hvis du får den til at installere på dansk er det jo ikke sikkert du kan bruge de opdateringer af spillet der er her ?
http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchnews.asp?newsid=119867
Avatar billede gurly Praktikant
17. juni 2006 - 18:27 #6
måske kan du på samme måde få åbnet filen Danish.tre
og se hvad den indeholder, måske kan det give ledetråde til hvor selve sprogfilen ligger på cd´en (hvis det altså ikke er selve Danish.tre) men det tror jeg ikke.
for hvis du kan finde ud af hvad der er selve sprogfilen kan du måske finde den engelske sprogfil som spillet installere på harddisken og så selv bytte den ud efter indstallering ?
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 22:18 #7
Autorun filen ser sådan ud:
[autorun]
open=autorun.exe
icon=autorun.ico
name=Dungeon Keeper II
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 22:22 #8
De der .tre filer er alle bare fyldt med 1 milliard symboler når man åbner i notesblok eller wordpad.
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 22:24 #9
Jeg har ikke forsøgt mig med den der patch endnu da den jo er på engelsk og tjaeh... Derfor har jeg ikke prøvet den :p
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 22:40 #10
Prima! Ich habe es in einen Dänische Versionen gefunden. :D

Og hvis du ikke lige fatter tysk, jeg har fundet filen (den der patch) i en dansk udgave.. Fandt den på en tysk hjemmeside, mega nice.. Er igang med at downloade men det går skide langsomt sååeh..
Avatar billede sim00n Praktikant
17. juni 2006 - 22:49 #11
Kan ikke installere patchen.. Efter lidt tid siger den: www.kemon.dk/yessir.jpg
Avatar billede sim00n Praktikant
18. juni 2006 - 00:39 #12
Nu kan jeg ikke spille spillet.. Geninstalere lige -.-;
Avatar billede gurly Praktikant
18. juni 2006 - 10:26 #13
her du mere end en fil der hedder .tre til "efternavn" ?
kan det lade sig gøre at kopiere filen danish.tre til folderen hvor du har installeret spillet, og måske overskrive en fil ved navn englis.tre eller lang.tre eller hvad der nu er, findes der en fil der hedder noget med .tre når du har installeret ?
Avatar billede sim00n Praktikant
18. juni 2006 - 16:47 #14
Har lige søgt i mappen. Nej der er ikke nogen .tre filer.. Der er heller ikke nogen mape der hedder language eller english eller lign.

Men i går nat forsøgte jeg at åbne filen Danish.tre via 'programmet' Autorun.. Det virkede.. Forsiden (eller hvad jeg skal kalde den) var på dansk og så trykkede jeg installer.. Men så virkede spillet ikke ordenligt bagefter sååeh..
Avatar billede gurly Praktikant
18. juni 2006 - 17:42 #15
Kommentar: gurly
hvad hvis du starter installeringen fra selve exe filen ? hvad gør den så ?

det du fandt ud af i går nat var det jeg mente her over
men det virkede så ikke desværre !
sproget ligger altså som en slags overbygning, måske er selve spillet kompatibelt for win zp, men overbygningen med dansk sprog er ikke win xp kompatibelt og derfor springer win xp det simpelhen over i autorun.
måske du må lære engelsk eller få dig et lidt nyere spil c",)
snup du piont´ne selv c",)
Avatar billede sim00n Praktikant
18. juni 2006 - 18:34 #16
Jeg kan godt engelsk -.-; Har det på A niveau i gymnasiet, men spillet er generelt sjovere på dansk..
Avatar billede spike60 Nybegynder
02. august 2006 - 13:58 #17
kan ikke helt huske den fulde sti men du skal ændre 0 til 1 et eller andet sted i registrerings-databasen