Avatar billede vitaminen Nybegynder
16. juni 2006 - 18:55 Der er 8 kommentarer

Program til at administrere mailliste

Hej eksperten brugere

Jeg efterspørger et program til at administrere en mailliste. Jeg har ikke prøvet noget lignende før og i øjeblikket udsender jeg mails gennem min webmail, da Outlook ikke kan håndtere udsendelse af så mange mails på én gang. (Det drejer sig pt. om 600 mails)

Jeg forestiller mig programmet skal indeholde samtlige mailadresser og håndtere søgning, sletning og tilføjelse af nye mails. Derudover at udsende informationer til maillisten.

På forhånd tak
/Rune
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2006 - 19:09 #1
Jeg vel anbefale at du kikker på mailserveren Qmail, der har add ons til netop den slags. Det er nok den mest brugte løsning til mailingslister på nettet. Hvis du dropper en email adresse så sender jeg noget materiale om hvordan det installeres, konfigureres og drives
Avatar billede vitaminen Nybegynder
16. juni 2006 - 21:35 #2
Er det freeware?

Men helt perfekt. eksperten@berendtsen.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2006 - 21:46 #3
Det er linuxbaseret, men det bør ikke skræmme dig. Derer tale om en komplet mail server som du opretter i dit eget domæne. Du kan oven i købet få gratis hjælp til at sætte det op i via http://www.sslug.dk. hvis du tager maskinen med, så har de meget dygtige folk der hjælper dig med det praktiske. Jeg sender til dig
Avatar billede vitaminen Nybegynder
17. juni 2006 - 23:54 #4
Hmm jeg synes ikke helt det er hvad jeg forestillede mig. Tænkte mere på et stykke software til windows, der kunne administrerer det? Helst uden den store opsætning af server osv. Bare et mindre program?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juni 2006 - 00:53 #5
Det findes ikke, du er nødt til at have fat i en mailserver for at kunne den slags avanceret administration.

Hvis det bare er en manuelt opsat distriputionsliste du søger, så kan outlook allerede det. Fidusen ved en mailingsliste server er jo netop at der ikke er noget arbejde når den først er sat op
Avatar billede vitaminen Nybegynder
18. juni 2006 - 11:34 #6
Jeg har oprettet en distributions liste i outlook, men problemet er, at den fejler når jeg sender en mail til så mange adresser. Jeg tror ikke den kan håndtere det.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. juni 2006 - 13:36 #7
Hvilken fejlmeddelelse får du?
Avatar billede vitaminen Nybegynder
03. juli 2006 - 10:55 #8
Jeg kan ikke huske fejlmeddelsen og jeg vil ikke sende en mail ud til så mange mennesker  for at prøve og se fejlmeddelsen... Jeg ved jo ikke om den pludselig går igennem :P

Men der er ingen mindre programmer til at administrerer en mailliste?