Avatar billede simjul Nybegynder
16. juni 2006 - 13:31 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Meget meget enkelt billedbehandlingsprogram

Har I kendskab til et meget, meget enkelt program, hvori man kan fjerne baggrunde på indscannede billeder + viskelæderfunktion?
Avatar billede kamiga Nybegynder
16. juni 2006 - 13:39 #1
Paint.net (mener det hedder sådan)
Adobe Photoshop
Paint shop pro - husker ikke hvem der har lavet det..
mener også GIMP kan er ikke sikker..

Det er lige dem jeg bruger til hverdag ^^
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2006 - 13:41 #2
Google Picasa kan vist også en smule af det
Avatar billede inctor Nybegynder
16. juni 2006 - 13:43 #3
Microsoft Photo Editor .. mener det følger med i Office XP pakken .. men er ikk sikker .. Da jeg selv anvender Photoshop til dagligt ..
Avatar billede simjul Nybegynder
16. juni 2006 - 13:47 #4
Adobe Photoshop + Paint Shop Pro er skudt milevidt over målet. Det SKAL være et meget, meget enkelt program og lige til at gå i gang med for en nybegynder.
Avatar billede inctor Nybegynder
16. juni 2006 - 14:06 #5
Anvend Microsoft Photo Editor .. Der siger alt sig selv ..
Avatar billede falster Ekspert
16. juni 2006 - 14:18 #6
Eller MS Paint, som vist også er med i alle nulevende Windowsversioner. Hvad præcis er "fjerne baggrunde", hvis det ikke er viskelæder?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
16. juni 2006 - 14:21 #7
Hvad med GIMP? http://www.gimp.org/
Avatar billede simjul Nybegynder
16. juni 2006 - 21:04 #8
Falster --> Forstår godt hvad du mener med "fjerne baggrund". Når det kommer til stykket er det måske mere at fylde en ofte hvid farve på i en aktion, dvs. malerbøtten.

Kender godt Photo Editor og Paint, men havde håbet, at der fandtes endnu enklere programmer. Men måske ikke?

Gimp må undersøges, da jeg ikke kender det.
Avatar billede inctor Nybegynder
17. juni 2006 - 12:15 #9
Photo Editor er da oss meget enkelt at anvende .. Sys det er en af de nemmeste programmer som er blevet nævnt, lige udover Ms paint, men Ms Paint kan så heller ikke nogen ting overhovedet .. :)
Avatar billede falster Ekspert
19. juni 2006 - 09:40 #10
Det der med, at det skulle være enklere end Photo Editor og Paint er nok lidt vanskeligt. Men Ultimate Paint kan bl.a. erstatte en farve med en anden. Det kan være nyttigt, når en baggrund skal harmoniseres:

http://www.ultimatepaint.com/download.php
Avatar billede simjul Nybegynder
28. juni 2006 - 11:08 #11
Lægger I svar? Jeg deler gerne point ud.
Avatar billede falster Ekspert
28. juni 2006 - 12:39 #12
OK :-)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
28. juni 2006 - 13:44 #13
Hvis du synes. :)