Avatar billede miniboye Nybegynder
16. juni 2006 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar der larmer

Min bærbare er begyndt at larme/kører hele tiden,det er en centrino, så den burde ikke kører hele tiden. det er som om der er noget der kører hele tiden? hvad kan der være galt.
det er først her i sidste uge den er begyndt.
16. juni 2006 - 11:10 #1
... altså blæser larm ?
Avatar billede miniboye Nybegynder
16. juni 2006 - 11:15 #2
Ja
Avatar billede miniboye Nybegynder
16. juni 2006 - 11:16 #3
den plejer kun at kører når den virkelig arbejder
Avatar billede gree Nybegynder
16. juni 2006 - 11:21 #4
Når en blæser kun køre når den arbejder, men begynder at køre hele tiden,så er det fordi den ikke kan køle nok.

Jeg har lige kikket på to som havde samme problem. Der er skidt i blæseren, så du skal skille den ad og rense den.
Avatar billede t-bee Novice
16. juni 2006 - 11:23 #5
eller prøv at bruge en støvsuger ved indsugningsgitteret:)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. juni 2006 - 11:26 #6
kender godt problemet. Måske kan det være at blæseren/fan'en har opsamlet meget støj, så den derfor ikke køler så godt, men også larmer mere.

Jeg kunne forestille mig at blæseren der køler cpu'en selv skruer op og ned for farten, når cpu'en fx arbejder meget, skal farten skrues op, og dermed også få en bedre køleing. Når cpu'en ikke arbejder, blæser blæseren ikke så meget, da der ikke i så høj en grad er brug for køling.

Hvis der så er så meget støv i maskinen, at blæseren er helt tilstoppet, og ikke kan køle så godt, vil den jo konstant køre på højeste niveau, så den kan køle godt.

Har du mod på at skille bærbaren ad og se ?
(jeg vil dog IKKE anbefale dette, hvis du ikke har "forstand" på det, da du nemt kan ødelægge nogle komponenter med statisk elektricitet)
Avatar billede t-bee Novice
16. juni 2006 - 13:20 #7
Stenet svar at acceptere aligevel, erg_sli siger jo præcis det samme som gree, bare med flere ord, men whatever!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
17. juni 2006 - 14:17 #8
jaeh, det har du ret i t-bee, men det er jo miniboye der bestmmer hvem der skal have point!
Et grundigt svar er bedre end et hurtigt svar vil jeg mene (og jeg havde ikke set gree kommentar, da jeg selv var i gang med at skrive svaret da han sendte sin kommentar)

Men jeg vil da godt dele pointene. Skal jeg oprette et spørgsmål på 100 point til dig gree ?
Avatar billede gree Nybegynder
17. juni 2006 - 15:54 #9
Det er meget sjovt som folk får point her på Eksperten. Nogle får det for at gentage andre, her tænker jeg ikke på denne tråd, men på andre. Jeg har også set en få points for at gentage to andre. Hurra.

Som sådan er jeg ligeglad med points. Jeg går ikke efter at blive nummer et.
Jeg har ikke så mange spørgsmål, at jeg kan nå at opbruge mine points. Og hvis jeg havde, ville jeg bare oprette en ny bruger. Jeg har bare fået svar på nogle ting og ville bare svare, fordi jeg selv laver rep. på bærbare.