Avatar billede hvidtsted Nybegynder
15. juni 2006 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FAT/NTFS "Hurtig"?

Når jeg skal vælge hvilken måde filerne bliver gemt på kan jeg vælge følgende:

NTFS (Hurtig)
FAT (Hurtig)
NTFS
FAT

Jeg kender godt forskellen på FAT OG NTFS men hvad er forskellen på dem med "(Hurtig)" ud for navnet og dem der ikke har det??
Avatar billede eon2000 Nybegynder
15. juni 2006 - 17:22 #1
(Hurtig) betyder, at der laves en ekspres-formatering af partitionen, hvilket kun tager en brøkdel af den tid, som det tager at lave en mere grundig formatering.
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
15. juni 2006 - 17:24 #2
så hvis jeg ikke vælger hurtig så vil den formatere grundigere?
Avatar billede bartsimpson Nybegynder
15. juni 2006 - 17:25 #3
Tro forskellen ligger i at du ikke nulstiller dine bits på harddisken, men bare overskriver der hvor det er nødvendigt, altså der hvor selve tabellen ligger, og der hvor evt styresystem ligger sig
Avatar billede morhan Novice
15. juni 2006 - 17:26 #4
Den eneste forskel er, at den normale formatering også kontrollerer for dårlige sektorer
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2006 - 17:32 #5
Hurtig = sletter
Ej hurtig = checker for "bad sector" og isolerer disse + meget mere, hurtigt kan aldrig anbefales
Avatar billede hvidtsted Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:18 #6
helgec.. skal du have pointene? så smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 17:13 #7
Ja for pokker, gerne