Avatar billede andreasjoe Nybegynder
15. juni 2006 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs internet taber forbindelse konstant

Kære Eksperter!

Håber i kan hjælpe mig.
Jeg har en trådløs forbindelse til min bærbare computer som kører utroligt ustabilt.
Min udbyder er cybercity og jeg tror ikke det er dem der er problemet. Min trådløse router er en D-Link DI-524

Håber nogen kan hjælpe

Venlig hilsen
Andreas Jørgensen
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. juni 2006 - 12:22 #1
Husk at afstand og vægge kan have (stor) betydning for signalet. Er forbindelsen lige så ustabil når din computer er lige ved siden af routeren?
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
15. juni 2006 - 12:32 #2
Signalstyrken er ihvertfald altid høj! Og jeg er kun i rummet ved siden af. Det burde ikke være det der er problemet.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
15. juni 2006 - 17:42 #3
Skift kanal på routeren,det ku måske hjælpe.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
16. juni 2006 - 10:40 #4
Hvordan gør man det?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
16. juni 2006 - 13:54 #5
Hvis du ikke har en brugs-forvirring" så kan du hente en på det her link :
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D524
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
21. juni 2006 - 11:22 #6
Ok! Så prøver jeg lige om det løser problemet
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
27. juni 2006 - 18:18 #7
Det løste desværre ikke problemet! Har dog kun prøvet med én anden kanal! Den hopper stadig af og på som det passer den. Andre forslag?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. juni 2006 - 19:34 #8
Jaa" du kan så prøve at skifte Firmware på routeren.
Her et link ,og længer nede hvordan du gør:

http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D524#firm
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
27. juni 2006 - 21:29 #9
Nu har jeg så skiftet firmware. Så må vi se om det løser problemet.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
27. juni 2006 - 21:47 #10
Det løste desværre heller ikke problemet. Jeg bliver stadig smidt af i tide og utide.
Avatar billede pomskie Nybegynder
28. juni 2006 - 12:48 #11
Hej Andreas, det ser ud til at vi har samme problemer - har en router magen til, og jeg bliver smidt af lige så tit.. Hvilken kryptering har du sat på dit netværk?..
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
28. juni 2006 - 20:44 #12
Min kryptering er sat til WEP. Havde også mistanke om at det var problemet. Men efter igår at have resat den et par gange og rodet lidt rundt med den, har jeg ikke haft problemer siden - så håber at det nu er løst...