Avatar billede geshelg Nybegynder
15. juni 2006 - 10:42 Der er 9 kommentarer

Slette slettede data

Hvordan kan man fjerne data helt fra sin hard disk, således at disse ikke kan genskabes med diverse programmer eller de oprindelige filnavne kan genfindes??
15. juni 2006 - 10:50 #1
Avatar billede geshelg Nybegynder
15. juni 2006 - 11:01 #2
Udmærket, men mit problem var mere i retning af at slette de slettede filer helt så de ikke kunne gendannes, uden samtidig at slette de resterende filer?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
15. juni 2006 - 11:21 #3
Mange småprogrammer har denne funktionalitet som ekstra tilbehør, fx spybot eller pgp
Avatar billede freddy04 Nybegynder
15. juni 2006 - 11:26 #4
Jeg har aldrig prøvet det selv, og ved ikke om man kan regne med hvor sikkert det er, men nedenstående er taget fra hælpen i spybot:
"
Secure shredder tool Tools
The secure shredder is a tool to finally get rid of files without any further possibilities of recovery.

Shredding is simple – drop some files from the explorer into the list (or add some using the context menu of the list), select the number of shreds, and click Chop it away.

Usage tracks that are in files will be shredded using this tool, too, using 5 passes.

The first 5 shreds are using pre-defined bit patterns that should make even hardware recovery impossible. Any further pass will use a random bit pattern that is changing every few bytes.
Please notice: one pass is not enough to shred a file, as the heads of your hard disk won't hit the same track 100,00% of the time. There are small differences of a few µm that will allow pros to reconstruct even overwritten data. That is why multiple shreds are necessary, and why different patterns should be used.

Warning: This tool is designed to remove files so they cannot be recovered again! If you use it, be aware of that!
You do not need to use this tool to remove spyware or usage tracks. Spybot-S&D will take care of shredding them on its own.

Disclaimer: I tried my best to finally shred every file given to this tool. But I can't guarantee that files will be unrecoverably extinguished.

You can find the secure shredder tool by choosing Secure Shredder from the Tools section in the toolbar to the left. "
Avatar billede freddy04 Nybegynder
15. juni 2006 - 11:30 #5
hmmm men det virker jo nok ikke hvis du allerede har slettet filerne, og det kan jeg lige læse at du jo formentlig nok har?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
15. juni 2006 - 11:33 #6
Hvis de allerede er slettede, så er der sådan noget her: http://www.whitecanyon.com/delete-deleted-file.php

Prøveversionen er vist gratis
Avatar billede trav4u2 Novice
15. juni 2006 - 16:30 #7
Jeg kan anbefale Eraser (Freeware)
http://www.heidi.ie/eraser/
28. juni 2006 - 08:56 #8
(Status?)
04. juli 2006 - 19:20 #9
(Fik du også slettet info om denne tråd?)