Avatar billede kwan112 Nybegynder
15. juni 2006 - 08:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driver til (Compaq)HP ProLiant DL380

Jeg har en Compaq ProLiant DL380, som nu hedder HP ProLiant DL380. Der skal installeres win 2003 server standart på.

Jeg kan godt finde nogle drivere til den

http://h18023.www1.hp.com/support/files/server/us/locate/69_1122.html#33

men det jeg i første omgang mangler er controleren til Diskene, den skal jo køre med SCSI.

Er ikke så meget inde i SCSI, men det skla kørre raid tror jeg, eller hvad det hedder med SCSI.

men den driver mangler jeg, så jeg kan installere.
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 09:06 #1
Er det ikke bare at boote på Win2003 cd'en, så installerer den nogle standarddrivere for scsi controlleren?
Ellers tryk F6 i starten, for indlæsning af 3. parts drivere. Hav driverne på den side du har fundet, klar på en diskette.

Mht. til raid, så er der flere typer af dette, som du kan se:
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/products/guides/netwk?c=dk&l=da&s=pub&~section=007
Avatar billede kwan112 Nybegynder
15. juni 2006 - 09:33 #2
Jo, jeg ville også prøve at poote op på win2003 cd'en..

men inde i Bios, kan jeg ikke finde nogen mulighed for at boote fra CD. Jeg kan slå HD. helt fra, og CD fra. men jeg ka nikke ændre på nogen boot rækkefølge.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
15. juni 2006 - 10:22 #4
Ja, det er dne 3. nederste
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 10:48 #5
Siden kører meget trægt...
Avatar billede kwan112 Nybegynder
15. juni 2006 - 10:50 #6
Hvad mener du?
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 11:00 #7
Hp's driverside kører skidt pt.
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 11:21 #8
Kan ikke lige finde noget relvant. Har du den originale system cd til serveren?
De rkan godt finde på at ligge et værktøj, til brug ved reinstalltion. Her tænker jeg på, at der kan laves nogle opstartdisketter, der klaregører systemet til installation.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
15. juni 2006 - 11:32 #9
Det har jeg desværre ikke noget liggende af
Avatar billede lgj Nybegynder
17. juni 2006 - 18:03 #10
Læs noget om raid først(google)
Raid configureres på controleren inden du installerer OS'et - Det kræver dog at det er en SMART Array ctl. du har. Den siger noget med Tryk på F-et-eller-andet for at configurere controlleren under opstart.
Hent DOS driveren - læg den på en diskette - tryk på F6 under windows installationen.
Avatar billede sameaim Nybegynder
19. juni 2006 - 11:45 #11
Er det en dual xeon 3GHZ ?, i såfald har jeg lige installeret 2 af disse og der fulgte til begge servere et startkit med en cdrom HP SmartStart, genialt program :)

Man booter simpelthen serveren med denne CD og den forbereder så serveren med setup af raid etc, når du så er færdig der spørger den efter din windows cd og så følger installation af windows som normalt :)

http://h18013.www1.hp.com/products/servers/management/smartstart/index.html
http://h18023.www1.hp.com/support/files/server/us/locate/69_1342.html

Jeg er ikke helt sikkert på hvad du skal hente, men jeg kunne forstille mig det var "Support Pack" :)
Avatar billede kwan112 Nybegynder
02. juli 2006 - 22:41 #12
jeg lste det selv..
Avatar billede kwan112 Nybegynder
02. juli 2006 - 22:41 #13
.