Avatar billede peterben Nybegynder
15. juni 2006 - 06:52 Der er 3 kommentarer

Gamle e-mails hentes igen

Ind imellem starter min outlook med at genhente alle mails, der ligger på serveren. Det sker normalt kun hvis jeg er et nyt sted eller der hvis outlook er genstartet efter et problem. Det er meget problematisk hvis man er på en analog linie og man skal vente 3 timer på at de gamle mails er hentet igen før de ny kommer. Og linien brækker ned og så startes der forfra med alle gamele mails ind til det et lykkedes at få alle hentet igen.

Kan man stoppe genhentning uden at slette alle mails på serveren?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juni 2006 - 09:06 #1
Du kan bede outlook slette mails fra serveren når de er hentet. Så risikere du heller ikke at serveren går fuld.
Avatar billede peterben Nybegynder
15. juni 2006 - 19:20 #2
Jeg har behov for at mine mails også ligger på severen, så jeg kan få adgang til dem uden min egen pc.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
15. juni 2006 - 19:28 #3
har du ikke mulighed for at bruge webaccessen? "OWA´en" dette ville gøre det meget nemmere for dig. - når du er et "nyt sted" så skal den hente alle dine mails på en client med send/hent. "så du har alle dine mails" så jeg vil kraftigt anbefale at du bruger OWA´en.

men det lyder for mig som om du har en it afd. i din virksomhed som har sat dit mail system op, hvis du har dette kan de svare dig på lige precis deres opsætning af mail serveren og hvor begransningerne ligger.