Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:10 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

DIgitalt TV

Jeg har netop køb en nyt lcd tv, men har desværre ikke undersøgt om tv'et er klar til digital tv.

Jeg har derfor været inde på http://www.dr.dk/digitalttv for at læse mere om emnet. PÅ DR's side står der, at tv skal være af modellen  IDTV-fjernsyn.

Jeg har efterfølgende være inde på hifipriser.dk for at søge på fjernsyn med IDTV, men det er ikke muligt.

Jeg har købt følgende tv
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=1999&menu=Multi&menuid=249&catid=361

Håber der er nogen der kan fortælle mig, om jeg skal retunere tv'et
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 20:17 #1
Der står intet om, at der er en digital TV-tuner i den, så du skal sikkert have en digital tuner ved siden af. Men ellers prøv at spørge forummet i www.recordere.dk De kan helt sikkert besvare alle dine spørgsmål, det er nørder alle sammen, på den fede måde :-)
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:22 #2
Fandt følgende:

IDTV står for Integrated Digital TeleVision.

IDTV er DTV med indbygget digital tuner.
Mange nye TV apparater har indbygget digital tuner.
For at se DTV på et ældre TV apparat kræves en ekstern digital tuner - også kaldet en digital dekoder.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:25 #3
Okay, men hvis jeg f.eks. søger på hifipriser.dk så er der ingen tv der har IDTV... nogen der ved hvad man skal søge på, for at finde et sådan tv?
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:26 #4
Såvidt jeg kan se fra samsungs hjemmeside lader det ikke til at der er digital tuner i.
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:28 #5
Søg efter dvb-t
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:28 #6
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:30 #7
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 20:31 #8
En extern digital tuner koster mellem 500-1500 kr., så kan du se dr-tv, dr2 og tv2, evt. de svenske stationer, afhængig af, hvor du bor.
Her http://www.recordere.dk/dansk.htm kan du se anmeldelser af forskellige tunere. Og du kan bruge tunerne til alle typer tv.
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:41 #9
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:41 #10
okay, nu har jeg læst inde på hifishoppen.dk - men hvad villi i gøre. Købe et tv med indbygget tuner eller købe boksen ved siden af?
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:43 #11
Ring til forhandleren inden du køber i tilfælde af fejl i hifipriser's system.
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:43 #12
Købe en tuner hvis jeg var glad for mit tv.
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 20:44 #13
Prismæssigt kan det også anbefales.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:45 #14
Jeg er også meget glad for mit samsung tv, det har gode specifikationer sammenlignet med dem hifishoppen udbyder med indbygget indbygget tuner. Men hvis jeg skal købe sådan en tuner til hvert tv, synes jeg der er lidt surt...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 20:46 #15
Jeg ville nok købe en separat, bl.a. fordi at de kan sættes til enhvert TV. Og du skal også undersøge, når du køber en, at den skal supportere underteksterne her i Danmark. I Tyskland, f.eks. kører de med et andet system, som man ikke kan bruge i Danmark. Om der er taget hensyn til det i de tunere, der er indbygget i TV'erne, ved jeg ikke.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:51 #16
det er jo ikke mere end 3000 kr. i forskel minus hvad jeg skal betale for digi boksen
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2006 - 20:56 #17
DVB-T har intet med spørgers problem at gøre.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:58 #18
okay, vil du evt. uddybe john stigers?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 20:59 #19
Det har da noget med at gøre om han kan se digital TV. Dertil skal der bruges en digital tuner.
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 21:07 #20
hymm okay, så holder jeg mig til malkor og noberts forklaring...
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 21:08 #21
Hvis du ikke har noget imod, at bruge flere penge end hvad en digi-tuner koster, så få pengene tilbage og køb et andet tv med indbygget digi-tuner. Personlig ville jeg nok ikke gøre det, men valget er dit.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 21:10 #22
Hvis du kører med f.eks. TDC's kabelnet, kan du købe deres dekoder Sagem 60. Der er alle kanalerne digitale med undtagelse af lokalstationerne, som f.eks. københavns tv. Og det ER digitalt tv, der er slet ingen analog tuner i den. Men det er der jo til gengæld i dit TV.
Avatar billede hacked Nybegynder
14. juni 2006 - 21:41 #23
Lægger et svar i tilfælde af du kunne bruge nogle af mine informationer.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 21:44 #24
Så gør jeg sgu osse :-)
Avatar billede tn50035 Nybegynder
14. juni 2006 - 22:01 #25
Jeg takker for hjælpen og deler derfor points!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2006 - 22:39 #26
Søvnig vist...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. juni 2006 - 22:53 #27
:-)