Avatar billede kebee Nybegynder
14. juni 2006 - 18:42 Der er 10 kommentarer

Mit Windows gået fuldstændig ned

Hej.

Mit windows er gået fuldstændigt kold.
Den skriver der er en fejl i config sys.
Det skete efter jeg pga. af windows låste og jeg måtte slukke for strømmen.
Den fortæller at jeg skal bruge installations cden til at reparerer windows.
Men når jeg forsøger dette (altså trykker R efter installationsprocessen) ryger man ud i noget som ligner DOS. Men den reparerer ikke noget.
Er det fordi jeg skal selv skal ind og skrive i den og hvis det er hvordan gør jeg dette.

Med Venlig Hilsen
Kim
Avatar billede hcma Novice
14. juni 2006 - 18:45 #1
Avatar billede hcma Novice
14. juni 2006 - 18:47 #2
du springer altså første tilbud om en Repair over o.s.v.....

men det er nu nok denne her som mangler, så måske skulle du prøve det først:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
Avatar billede kebee Nybegynder
14. juni 2006 - 20:57 #3
Jeg forsøgte det der ned at kopier som der bliver beskrevet i det link du sendte.
Men den skrev at den ikke kunne kopieres. Hvad kan jeg gøre ved det.
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2006 - 08:31 #4
er du logget ind som administrator ?
Avatar billede kebee Nybegynder
15. juni 2006 - 10:45 #5
Det ved jeg ikke :-)

Hvordan tjekker jeg det ?
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2006 - 11:28 #6
prøv loge at hoppe ind i Kontrolpanel -> Brugerkonti og se hvad der står af konti der
Avatar billede kebee Nybegynder
15. juni 2006 - 12:10 #7
Hvordan gør man det.
Kan jo ikke komme ind i windows... Er jo ude i noget som ligner DOS.
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2006 - 12:45 #8
har lige uploades et eksempel på hvor det kan se ud: http://www.hcma.dk/uploads1/brugerkonto.htm
Som du kan se er der her kun een konto  (gæstokonto er ikke aktiveret)
hvad står der hos dig ?
Avatar billede kebee Nybegynder
15. juni 2006 - 13:10 #9
Som sagt kan jeg ikke komme indi windows...
Men jeg har ikke oprettet nogen gæstebruger på noget tidpunkt.
Er det ikke muligt at se det ude i Dos tilstanden eller æ
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2006 - 13:23 #10
så kør en repair  (vejledning her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 )