Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
14. juni 2006 - 15:44 Der er 7 kommentarer

Tilføje egen exe fil til .net project service installer

Jeg ahr en exe fil som jeg gerne vil tilføje til mit dotNet project, som er lavet som en service installer. Der er ikke noget kode for hvad denne service skal, alt dette ligger i en exe fil der skal køres som service.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juni 2006 - 16:03 #1
Du vil have installeret den exe fil som en service?  eller er exe filen en (service)installer i sig selv?
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
14. juni 2006 - 16:18 #2
Lad os sige jeg ville have notepad.exe indstalleret som en service der starter når windows starter. HKan jeg inkluderer notepad.exe i mit windows service project istedet for kode, elelr kan jeg på anden måde nemt lave en fil der indstallerer notepad.exe som en service.  Notepad.exe er bar eet eksempel
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juni 2006 - 16:35 #3
Brug srvany.exe & instsrv.exe fra win2000 reskittet - det er meget nemmere :-)
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
15. juni 2006 - 10:06 #4
Ja det ved jeg, men jeg kan ikke få det til at virke korrekt. har du en tutorial i hvordan man bruger dette.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
15. juni 2006 - 10:51 #5
Google er din ven ;)

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197

Håber alt går godt derovre på sjælland ;)

Mvh

Jesper Nexø Jørgensen
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
22. juni 2006 - 10:00 #6
tak men lavede et program i VB.net der optimerede proceduren lidt hurtigere end man skal side og fixe rundt i regedit
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
22. juni 2006 - 11:50 #7
Man skal ikke lave noget med regedit... det kan sagtens lave automatisk med et par systemkald i din kode...men ok, your choice :-)