Avatar billede mat Nybegynder
14. juni 2006 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gratis simpelt tegneprogram?

Hej

Er der nogen, der kender et simpelt tegneprogram?

Kravene er blot at:

Det skal kunne gemme til png (og understøtte transperans i editeringen)

Man skal kunne zoom'e meget ind (det er tegninger "pixel for pixel").

Det skal understøtte almindelig tekst (med fontene fra windows).

Hvis man kunne zoom'e lidt mere kunne paint næsten bruges, så det skal bare være et helt simpelt program.
GIMP kan ikke bruges.

mvh mat
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juni 2006 - 10:04 #1
Hvis du i Paint sætter zoom til 800% kan du da sagtens tegne "pixel for pixel"?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2006 - 10:07 #2
se på GIMP fra www.gimp.org der er gratis men ikke simpelt. Det fås både til linux og vindows hvia du kikker dig for
Avatar billede b.b Nybegynder
14. juni 2006 - 10:22 #3
http://www.photofiltre.com/

http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

Photofiltre er lige til at gå til, klart det nemmeste af de to. Det er en avanceret paint med masser af filtre, effekter osv. Det eneste det mangler er undestøttelse af layers, men det har Paint.net. Så kan man ikke leve uden layers så er Paint.net løsningen men ellers vil jeg klart anbefale Photofiltre.
Avatar billede b.b Nybegynder
14. juni 2006 - 10:23 #4
og det var et svar ;0)
Avatar billede mat Nybegynder
14. juni 2006 - 10:26 #5
vejmand > Ja det havde jeg lige overset, mine paint skillz kan nok ligge på et ret lille sted :)

bufferzone > gimp, duer ikke lige i denne sammenhæng (den battler om gtk med gaim, og det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på at slås med)

b.b > Takker for tips, det ser interessant ud.

mvh mat
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2006 - 13:45 #6
lidt afhængig af hvad du skal tegne kunne du måske også bruge http://sketchup.google.com/
Avatar billede chazeftw Nybegynder
23. juli 2012 - 15:57 #7
www.tegneprogrammer.dk

Der finder du helt sikkert noget brugbart!