Avatar billede golyf Nybegynder
14. juni 2006 - 09:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man shortcuts

Jeg kæmper lidt med at implementere shortcuts i min bruger grænseflade. Hvis jeg åbner en ny form, laver en knap og kalder den 'H&ej' får jeg godt nok en _ og det virker som forventet, men i mit store program vil det ikke. _ forsvinder ved compilering og shortcut'en virker ikk'.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 10:04 #1
hmmm - og du har ikke den samme Mnemonic flere steder?
Avatar billede golyf Nybegynder
14. juni 2006 - 10:11 #2
Du mener at jeg har _ under samme bogstav flere steder?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 10:13 #3
ja
Avatar billede golyf Nybegynder
14. juni 2006 - 10:27 #4
Nej ... Nu har jeg chekket :-S
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 10:39 #5
i dit eksempel 'H&ej' - den virker ikke hvis du trykker ALT+e?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 10:40 #6
Har lige lavet en lille fjolle GUI, og der er _ heller ikke synlig på min knap før jeg trykker ALT+e første gang.
Avatar billede golyf Nybegynder
14. juni 2006 - 10:58 #7
Oki ... sorry ... Den var dum *g*
Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor min knap ikke er "valgt" selvom jeg kaldte Focus() på den i frm_load.....

Tak. Vil du ha' point?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 11:04 #8
jo tak :)
Avatar billede golyf Nybegynder
14. juni 2006 - 11:11 #9
Ingen idé om mit fokus problem?

Jeg har en drop down menu og det ville være rart hvis man bare kunne vælge en den ved at trykke pilene straks formen er loaded :-)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
14. juni 2006 - 11:12 #10
Har du Tab indexer slået til? og har knappen Index 1 hvis det er den der er først i køen?

Hvis din knap ligger i en GroupBox, skal den GroupBox også have index 1, da GroupBox'es controller ligger under i et index under groupbox'en.
Avatar billede bjarner Nybegynder
14. juni 2006 - 14:53 #11
Det er din Forms Acceptbutton property (og Cancelproperty) du skal bruge.