Avatar billede juba_s Nybegynder
14. juni 2006 - 09:09 Der er 6 kommentarer

kan sende ikke modtage igen igen

Hej,

Dumt spørgsmål, men jeg er i tvivl / desperat!

Har en exchange server, alt funker godt, pludselig kan vi ikke modtage e-mails! Port 25 er åben, alt burde virke, ingen blokering pga. antivirus eller lign. Mystisk!

Men, nu hopper jeg ind på vores hjemmeside, og ser at domænet er nede. Har det nogen effekt på vores mailserver, selv om den nu er hosted lokalt på vores egen server??
Årsagen til at jeg kom i tvivl er, at jeg kontaktede vores webhost, som meddelte, at serveren havde været nede et stykke tid.. Men hvis det er rigtigt, så havde det på det tidspunkt ingen indflydelse på vores mailsystem, for det var først senere at vores mailstrøm stoppede :S

Jeg takker for hjælpen,
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juni 2006 - 09:35 #1
dit hjemmeside har ikke noget at gøre med levering af mails ... Hvilket firma har i jeres internetforbindelse hos, og hvad er jeres domænenavn ?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juni 2006 - 09:35 #2
dit hjemmeside = din hjemmeside
Avatar billede juba_s Nybegynder
14. juni 2006 - 10:18 #3
Vores ISP er TDC, domænenavnet www.bpi.nu
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juni 2006 - 10:23 #4
ifølge http://www.dnsstuff.com/tools/mail.ch?domain=test@bpi.nu har i ikke nogen mxrecord , det er noget i skal have sat op hos jeres dns host ( i bruger vist gratisdns ? )
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juni 2006 - 10:33 #5
har i skiftet dns host for nyligt ? Jeres dns record er opdateret i går ( 13 juni )
Avatar billede juba_s Nybegynder
14. juni 2006 - 10:57 #6
Ja, vi har netop skiftet host.. Jeg tror de har "glemt" at få mx recorden til at pege på vores mail ip.. Jeg har netop kontaktet dem, og bedt dem om at tjekke det.

Godt link til e-mail testeren i øvrigt, den er lige blevet bookmarked :)