Avatar billede jonasion Nybegynder
13. juni 2006 - 23:13 Der er 6 kommentarer

Ved download af filer korrupte ved initiering.

Jeg får følgende:

Problem #1
"The installer your are trying to use is corrupted or incomplete. This could be the result of a damaged disk, a failed download or virus."

Problem #2
I enkelte spil (så som HL2/CS:S, WoW, men ikke TocaRaceDriver) crasher spil spontant med besked "exception string error 000x09834273 (tilfældigt nr.)

Jeg har gjort:
1. installeret WinXp utal af gange, med forskellige installationer
2. Købt nyt bundkort og installeret det (Asus A8n-premium)
3. Købt ny hdd (efter bundkort fejlede) en WD Raptor 35gb.
4. Prøvet forskellige RAM klodser (enkelte og sammensatte)

Hardware:
Asus GTx-7800
AMD 64x2 3800+
Asus A8N-premium (sli)
WD raptor 35gb (systemdrev)
WD 200 GB (lager)
Creative Audigy Zx
onboard lan:
-Marvell Yukon(deaktiveret)
-NVidia Lan (aktivt, ingen forskel på de to LANs reaktion)

Jeg tror:
At jeg desværre bliver nød til at skifte min processor
At det må være nært en umulighed at det er PSU'en, omend jeg tænker det samme om processoren.

jeg er helt desperat og efterhånden træt at en pc der har kostet 12.000 for 6 mdr siden som fungerer meget ringer end den gamle. Suk!
Håber der er nogen derude der har bare ET enkelt konstruktivt forslag.
Avatar billede gargel Nybegynder
14. juni 2006 - 22:14 #1
Hvor kraftig er din strømforsyning da? Hvis den ikke kan levere strøm nok, kan cpuen formentlig ikke tænke ordentligt. Ej heller grafikkort. De to ting trækker en del strøm.

Har du prøvet med andet grafikkort.

Og rutinespørgsmålet: cpu temperatur? Hvis ikke køleprofilen sidder ordentligt, er køleeffekten lig nul.

Når du geninstallerer windows, sørger du så for at systemet er bag firewall INDEN du forbinder til internettet? Ikke bare windows egen, men en "rigtig"? (En nat-router uden forwardede porte er også fint.) For gør du ikke det, kommer der jo skidt ind i løbet af 0 komma 5, selvom du ikke gør noget aktivt for det.

Er der nogen driverkonflikter? I enhedshåndteringen vil der i så fald være et gult ikon med et udråbstegn i udfor problemet. Du kender det sikkert.

Når alt andet har været udskiftet har jeg ikke flere ideer. Måske det kan bringe dig nærmere en løsning, måske ikke. Inden du køber dig fattig i nyt udstyr, skulle du måske få en pc-reparatør til at teste skidtet, hvis intet andet virker.
Avatar billede jonasion Nybegynder
14. juni 2006 - 22:28 #2
Hej Gargel,

Tak for input.

1. min strømforsyning er en 540watt modulær PSU fra Hiper
2. jeg har endnu ikke prøvet et andet grafikkort, det vil jeg da lige se på!
3. Min CPU temp. er vist ok, den har siddet på to bundkort og haft samme problem, men jeg tjekker lige for en god ordens skyld. Har dog ASUS PC probe slået til.
4. Ved geninstallation har jeg altid haft netstikket trukket ud, helt op til jeg har installeret service pack 2 fra CD, endvidere har jeg installeret ASUS netværks-management pakken der har en ret grov beskyttelse. (kunne faktisk ikke hente updates første par gange fordi den blev bloket.) Ellers sidder jeg bag en Linksys router.
5. driver konflikter er der ikke nogen af og jeg kan da også downloade updates til dem sålænge det sker via en windowsbrugerflade, dvs. prøver jeg selv at hente dem fra fx. asus hjemmeside, så går downloads i stå.

Jeg prøver lige med et andet grafikkort, så må jeg bare håbe der er en AGP port på, det ved jeg faktisk ikke om der er.
Avatar billede gargel Nybegynder
15. juni 2006 - 07:30 #3
Strømforsyningen er kraftig nok så det er da ikke det som du selv sagde.
Jeg tvivler også på at grafikkortet kan have noget med det at gøre, men når nu alt andet har været udskiftet... Det er jo kvalitets hardware du har.

Mht #5, betyder det at du ikke kan hente opdateringer med internet explorer eller hvordan?

Sker det iøvrigt kun når du spiller online, og henter filer fra nettet? Er systemet stabilt når du spiller et spil der ikke kræver internetforbindelse? Toca driver er det online eller bare singeplayer?
Har du prøvet med zonealarm eller kerio istedet for asus netværks pakken? Bare lige for at se om det er det der har problemer.

Jeg vil lige tjekke dit mobo ud lidt senere når jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede vibs1310 Novice
15. juni 2006 - 13:22 #4
Hvornår får du fejlmeddelelse #1. Hvis det er en pakke du har downloadet kan den være blevet beskadiget eller ikke blevet downloadet færdigt.

Men ellers, har du prøvet at opdatere BIOS.
Avatar billede jonasion Nybegynder
15. juni 2006 - 15:04 #5
@gargel.

5. Jeg kan godt hente opdatering til windows og drivere sålænge jeg bruger opdateringsværktøjer indarbejdet i windows.
dvs. når jeg bruger firefox eller internet explorer til at downloade filer så som winamp, winrar, daemon tools og lign. så virker de ikke. De får bare fejl og duer ikke.

Ja det er kun online spil (mere eller mindre vil jeg mene) der ikke fungerer som det skal. Toca race driver er et single player spil, kan dog spilles online, men det undlader jeg.
Nej, jeg har ikke prøvet med zonealarm istedet for asus, jeg har jo i det hele taget taget mine forholdsregler i forb. malware fra nettet ved at opdatere alt inden jeg sætter netstikket i.

mht. mobo så har jeg lige tjekket, der findes ikke indstik til AGP, dvs. jeg skal ud og låne et pci-express hvilket ingen andre end jeg selv har her i vennekredsen :D

6. jeg har lige installeret Win XP hotfix til dualcore, det virkede heller ikke...

@vibs
Jeg får netop den fejlmeddelses HVER jeg downloader noget.
Jeg har også opdateret BIOS, på begge bundkort jeg kører med.
Avatar billede gargel Nybegynder
15. juni 2006 - 16:07 #6
Kan du ikke komme med en nøjagtig fejlmeddelelse, inkl kode og det hele?

Hmm... Jeg læste om xp sp2's forhindring af datakørsel.

Hvis du på start menuen vælger kør, og skriver sysdm.cpl, op kommer system-egenskaberne.

Vælg fanen Avanceret, klik indstillinger udfor Ydeevne. Klik fanen Forhindring af Datakørsel. Er der hak udfor Vigtige windows-programmer og tjenester? Det er der nok. Men nedenfor kan du sætte hak i Alle programmer i stedet for, men her kan du så tilføje programmer du ikke vil have at xp skal forhindre, såsom den exe-fil for det pågældende spil.

Prøv med at fjerne forhindring af datakørsel for et simpelt program som ikke tager hele systemet med ned når/hvis det crasher.
Der er en mere udførlig vejledning i windows hjælp, du finder den i fanebladet med Forhindring af datakørsel.

Det er noget omstændeligt og lidt af en hovsa-løsning, men måske værd at prøve?

Læs lidt her
http://kadaitcha.cx/index.html
Den har tips til hvis du ikke kan starte windows igen bagefter.

Men jeg er ved at komme ud hvor jeg ikke kan bunde og skal måske ikke vejlede dig yderligere, udover du må en tur på google og søge efter en masse info om stop errors og exception errors i windows xp.