Avatar billede mohandas Nybegynder
12. juni 2006 - 23:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis log IGEN - noget galt?

lige et sædvanligt check, da jeg synes den har lavet et par underlige ting på det sidste....

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
c:\WINDOWS\ASUSKBService.exe
D:\programmer\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\VdCap03C\BisonCom.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Progra~1\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATI9CE.EXE
C:\Programmer\ASUSTek\ASUSDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
D:\programmer\quickTime\qttask.exe
D:\programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\programmer\Angel.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.4\program\soffice.exe
D:\programmer\Phone\Skype.exe
C:\Documents and Settings\Gandhi\Skrivebord\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BisonCom] C:\WINDOWS\VdCap03C\BisonCom
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Live Update] C:\Programmer\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Progra~1\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] c:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [\\jens\Stylus_Photo_RX420] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATI9CE.EXE /P25 "\\jens\Stylus_Photo_RX420" /O34 "\\192.168.0.130\Stylus_Photo_RX420" /M "Stylus Photo RX420"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\ASUSTek\ASUSDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "D:\programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\programmer\quickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Utopia Angel] "D:\programmer\Angel.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "D:\programmer\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.4.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.4\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra button: Dream Poker - {2841F778-7EAA-4e5a-BE73-E93F9420390E} - C:\Programmer\dreampokerMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: bet365 Poker - {B1BA4A3F-1C95-497b-9F82-F8DA4A5C89DD} - C:\Programmer\bet365MPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\programmer\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - D:\programmer\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: NordicBet Poker - {E6073F93-9541-4be4-9800-109D378EB99B} - C:\Programmer\nordicbetMPP\MPPoker.exe (file missing)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com.tw
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - c:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: ASUS Keyboard Service (ASUSKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - c:\WINDOWS\ASUSKBService.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - D:\programmer\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - D:\programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. juni 2006 - 08:22 #1
Der er ikke noget at se i loggen. Men du kan vælge at tage et ekstra-check med Dr.Web, der nogle gange finder noget, som ikke kan ses med Hijackthis:

Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Genstart til fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstarten)

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på OK, for at komme ud til hovedmenuen igen.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen CureIt.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Vejledning i billeder findes her:
http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. juni 2006 - 08:22 #2
Men husk at lukke dine gamle spørgsmål. Når du bliver ved med ikke at lukke dem, ender det med, at folk ikke gider hjælpe dig herinde :-)
Avatar billede mohandas Nybegynder
13. juni 2006 - 11:56 #3
Synes bare aldrig der sker noget, når jeg trykker "accepter"...
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. juni 2006 - 11:58 #4
Det er fordi du skal huske først at markere navnet på den bruger, som du vil give point :-)