Avatar billede a-a-a Nybegynder
12. juni 2006 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skrivbare felter i PDF (fra Latex)

Hej.
Jeg har netop lavet et afkrydsningsskema i Latex, som skal sendes ud via mail. Latex kompilerer filen og opretter en pdf-fil. Problemer er, at man skal kunne afkrydse (skrive X) i nogle felter i pdf-filen.
Jeg ved det kan lade sig gøre, da mange offentlige afkrydsningsskemaer har det, men hvordan? Er det i Latex jeg skal give lov til at skrive i bestemte felter, eller skal det gøres efter at pdf'en er oprettet?
Avatar billede a-a-a Nybegynder
12. juni 2006 - 14:22 #1
Forresten skal man kunne gemme filen efter at have krydset af.
Avatar billede texperten Nybegynder
12. juni 2006 - 22:53 #2
Er du helt sikker på at det er muligt at gøre det direkte i en PDF-fil? Det har jeg aldrig oplevet muligt.

NB. Husk, at Latex er noget helt andet end LaTeX. ;-)
Avatar billede a-a-a Nybegynder
13. juni 2006 - 17:48 #3
Ja, jeg burde nok skrive LaTex fremover for ikke at vildlede nogen ;)

Er ikke sikker på at det kan lade sig gøre direkte. Har undersøgt det mere selv, og tror måske bare det kræver det rigtige Adobe-program (Acrobat Professionel el. Pitstop), men jeg har ikke selv noget erfaring med nogen af dem?
Nogen der ved hvordan det lader sig gøre? Også selv om det skal gøres efter PDF'en er lavet?
Avatar billede a-a-a Nybegynder
11. juli 2006 - 16:04 #4
Fandt selv en nløsning...
Avatar billede 29720689 Nybegynder
17. juni 2010 - 14:59 #5
Hvad med så at poste løsningen :-/ Kunne jo være nogen kunne havde glæde af løsningen...
Avatar billede arminc Nybegynder
23. april 2012 - 20:27 #6
Løsningen er bla at acrobat pro eller Livecycle og så efterfølgende aktivere muligheden for almindelige brugere i Acrobat pro