Avatar billede the_cat Nybegynder
09. maj 2001 - 17:02 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Indsættelse af Ny harddisk

Jeg har et problem med min MYcom computer fordi hver gang jeg prøver på at sætte en ny harddisk i så \"forsvinder\" min primære harddisk. Jeg har også sat alle jumpers på rigtigt. Men den forsvinder igen og igen. Er der nogen der kan finde ud af det problem??
Avatar billede lhawk Nybegynder
09. maj 2001 - 17:06 #1
Forsvinder den fra BIOS.? Har du begge kørende på primary som henholdsvis master og slave.?
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. maj 2001 - 17:07 #2
Hvis alle jumpers sidder rigigt, så bør der ikke være problemer - har du dobbeltchecket 1000 gange?
Din enheder skal forbindes således:

IDE-0 (PRIMARY) ___ gl. harddisk - MASTER
                \\_ ny harddisk - SLAVE

IDE-1 (SECONDARY) ___ CDROM drev - M/S..
Avatar billede j.olsen Nybegynder
09. maj 2001 - 17:07 #3
Har du prøvet at gå ind i bios og bare sige auto detect...?
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. maj 2001 - 17:07 #4
Det kan iøvrigt godt være nødvendigt at lave en ny autodetect af dine enheder i BIOS setup.
Avatar billede francke Nybegynder
09. maj 2001 - 17:30 #5
Hvad med kabler??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. maj 2001 - 18:24 #6
Hvilke fabrikater er diskene?

I de gode gamle 80386 dage var der vise disk fabrikanter der bare ikke kunne sammen. Den gang kunne det være et spørgsmål om at bytte om på master og slave.

Men umiddelbart vil jeg mene at det er et jumper problem. Simpelthen at Jumperne er sat forkert, en måde at finde ud af det er at sætte diskene på hvert deres kabel, hvis de så duer, har du sat begge diskene til MASTER.
Avatar billede the_cat Nybegynder
09. maj 2001 - 18:25 #7
Jeg har tjekket 1000 gange. Mine jumpers siger dette: PRI MASTER SLAVE MASTER DUAL MASTER DUAL SLAVE...
Kabler er også i orden.
Og BIOS kan ikke Autodetect....
Avatar billede the_cat Nybegynder
09. maj 2001 - 18:26 #8
Jeg har ikke sat Jumpersne til det samme det er ikke smart...
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
10. maj 2001 - 06:30 #9
Nogle harddiske skal have fjernet jumperen helt ved brug af 2 diske. F.eks. på den primære
Avatar billede the_cat Nybegynder
10. maj 2001 - 17:00 #10
Jeg har peøvet det i har sagt og det gjorde det ikke bedre, nu siger den en svag \"bang\" lyd hver gang den starter. SÅ jeg tror jeg sender den til rep.

Og smider den Nye HD ud....
Og beholder den gl.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
10. juni 2001 - 20:27 #11
Så er den måske sat forkert op i BIOSen Cyl størrelse mv. takker for point