Avatar billede troels_holm Nybegynder
11. juni 2006 - 22:59 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

MacBook-erfaringer?

Jeg overvejer kraftigt at købe den ny MacBook fra Apple. Men jeg vil gerne høre for og imod denne bærbare. Jeg skal bruge Mac'en primært til studiebrug, surfing m.m.
Del dine erfaringer med MacBook'en.

Og så li et tillægsspm...Har læst at magneten i power-kablet kan slette al data på en iPod, ved kort afstand. Vil det så ikke si at der også er risiko ved harddisken i Mac'en eller er den ikke så kraftig, men kun kraftig nok til at slette data på en iPod...?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. juni 2006 - 23:23 #1
Jeg har en lignende strømforsyning til min MacBook Pro, og den har vist ikke givet specielle problemer af den slags du har hørt rygter om.
Til gengæld kan du finde to meget interessante benchmarks her:
http://barefeats.com/mbcd4.html
http://barefeats.com/mbcd3.html
Bemærk at skærmkortet er et af den integrerede slags, og derfor ikke performer så godt som MacBook Pro, men det vil være tilsvarende problem på en Windows-maskine.
Jeg er ikke i tvivl om at det er en mere-end-fed maskine til studiebrug.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. juni 2006 - 05:49 #2
Min MacBook Pro bliver med store øjne betragtet og talt om, selv af kammerater/kolleger med Windåse maskiner.
-dog driller mine 2 Canon-printere. Hver gang der er blevet opdateret crasher den under opstart.
Jeg afinstallérer og instalérer bare igen. ingen problem.

PS: jeg tror at det er farligere for din iPod at sidde lige over motoren i bybussen
-eller at medbringe den på cykel! Den kan ikke holde til at blive kørt over af bybussen, fordi du ikke hørte noget ! ! !
Avatar billede matas_mr Nybegynder
15. juni 2006 - 11:18 #3
Jeg har nu haft min MacBook i omkring 2 uger nu og jeg må nok tilstå at jeg ikke har fundet nogen negativ omkring den! så skulle det lige være varmeudviklingen men det er der jo på alle bærbare idag!

Du kan eventuelt læse denne test af MacBooken!
http://www.mediamac.dk/index.php/article/show/id=15442

Hilsen Mathias!
Avatar billede troels_holm Nybegynder
21. marts 2007 - 17:23 #4
Rydder lidt op :o)