Avatar billede vwnet Nybegynder
11. juni 2006 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en brochure?

Hey

Hvordan laver jeg bedst en brochure? (a4 side der er foldet på midten, ca 6 sider)

Det er sange osv til en fest.

Der skal være en forside, og når man bladrer op, skal "velkomsten" være på venstre side (altså bagpå forsiden hvisman kan sige sådan).

Bruger helst word!

mvh søren
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2006 - 22:39 #1
Du bruger et dtp program, der er lavet til den slags, som f.eks. microsoft publisher eller adobe indesign
Avatar billede jkrons Professor
12. juni 2006 - 00:00 #2
I Word: Vælg Filer - sideopsætning. Under "flere sider" væklger du 1-falset højformat. Skriv løs. Antallet af sider skal helst være deleligt med 4, men ellers fylder Word ud med blanke. Udsrkiv på en printer, der kan skrive på begge sider - så klarer Word resten.
Avatar billede vwnet Nybegynder
12. juni 2006 - 22:30 #3
Har fået publisher... Har aldrig benyttet programmet før. Hvis jeg skal have tekst på begge sider, men ikke har en printer der kan printe på begge sider?
Avatar billede inctor Nybegynder
12. juni 2006 - 22:31 #4
Du printer først den ene side ud, derefter ligger du papiret ind i printeren igen med den side som er printet ud på med siden op .. og så printer du den næste side .. Simpelt nok jo.. :)
Avatar billede vwnet Nybegynder
12. juni 2006 - 22:35 #5
jep ku man gøre, vidste ikke om der var en skabelon eller noget præcis til den slags ;-)
Avatar billede inctor Nybegynder
12. juni 2006 - 22:40 #6
Ved jeg skam heller ikke .. Det er bare den måde jeg normalt gør det på .. Men Publisher er generelt det nemmeste at lave sådanne ting i da der er Templates man bare kan udfylde og printe ud.. Meget simpelt .. og ikke så meget arbejde ..  :)
Avatar billede vwnet Nybegynder
12. juni 2006 - 22:49 #7
Nogen der så kan sige mig hvad guiden /template hedder jeg skal anvende!? Forestil jeg folderen til et sølvbryllup med sange osv :-)

Et liggende stk a4 der er foldet på midten
Avatar billede jkrons Professor
12. juni 2006 - 22:59 #8
Der er mange at vælge mellem, men det nemmeste er nok bare at åbne et ny tomt dokument. vælg derefter Filer - Sideopsætning og vælg Hæfte.
Avatar billede vwnet Nybegynder
13. juni 2006 - 00:12 #9
hmm noget bøvl at udskrive på en printer der ikke kan vende kan jeg se...
Avatar billede jkrons Professor
13. juni 2006 - 08:43 #10
Ja. Det gælder om at vende papiret korret - og at printeren kan tage papir, der allerede er printet på. Det kan tage nogle forsøg.
Avatar billede inctor Nybegynder
14. juni 2006 - 12:11 #11
Tror at alle printere kan tage papire som der er blevet printet på en gang, printeren går jo ikk ligefrem ind og scanner papiret og tjekker om det er helt blankt ? heeh .
Avatar billede jkrons Professor
14. juni 2006 - 16:10 #12
Nej, men mange laserprintere har svært ved at køre papiret igennem, når det lige har været opvarmet en gang - og derfor er blødere end normalt og krøller mere.
Avatar billede inctor Nybegynder
14. juni 2006 - 16:17 #13
Nåår jaa rigtigt .. Så er det bare at vente et lille stykke tid og så printe igen .. :) Men man skal altid huske at vende papiret rigtigt .. :)