Avatar billede the_unseen Nybegynder
11. juni 2006 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem: To TFT på GeForce FX5200

Hej eksperter!

Et lille problem der sikkert ikke umiddelbart har nogen "lille" løsning :-)

Jeg har en lækker computer med en generelt god konfiguration (ikke det sidste nye, men stabil og hurtig). Derudover har jeg et GeForce FX5200 grafikkort med to DVI-udgange hvor jeg har tilsluttet to Samsung SyncMaster 172T's. De to skærme deler billedet og strækker således skrivebordet ud horisontalt i den klassiske to-skærms konfiguration.

Men nu kommer så problemet:
Hvis jeg f.eks. ser TV på den ene skærm og spiller skak på den anden og dermed beder grafikkortet om at foretage forskellige ting for de to skærme så hakker en af grafiksekvenserne. Hvis jeg ser en film og vil strække den ud over begge skærme vises kun halvdelen af filmen idet den del af filmen der skulle komme på den anden skærm forbliver sort. Den skærm der har mere end halvdelen af en given video-applikation viser et billede mens den anden forbliver sort. Trækker man således video-applikationen lidt rundt skiftes skærmene til at vise hver deres halve del af en film.

Det er relativt irriterende og jeg ved ikke rigtigt om mine forventninger til mit grafikkort er for højt eller om dette problem simpelthen skyldes at det ikke er meningen at 3d-grafik eller video skal kunne vises på begge skærme samtidigt.

Håber på fiffige og brugbare råd.

Mvh.
The Unseen
-/-

NB. Jeg har nyeste drivere fra Nvidia installeret, men måske kan man bruge en anden applikation end Nvidia eller Windows til at styre de to skærmes samarbejde?
Avatar billede djtj Novice
11. juni 2006 - 21:10 #1
Er du sikker på du overhovedet kan det du vil? Jeg kan f.eks på min laptop kun se film på ENTEN den interne eller extern skærm?
Avatar billede the_unseen Nybegynder
11. juni 2006 - 21:20 #2
Jeg er ikke helt sikker på om det kan lade sig gøre, men når man laver et skærmkort med dual-screen må man i det mindste gå ud fra at grafikkortet kan håndtere at vise grafik (også bevægende) på begge skærme samtidigt. Det er jo ikke kun et spørgsmål om film osv. men også om at have forskellige applikationer kørende (f.eks. tv på den ene skærm og flash på den anden) samtidigt uden at have hakkende ydelse.

Mvh.
The Unseen
-/-
Avatar billede the_unseen Nybegynder
23. december 2006 - 01:36 #3
lukker