Avatar billede lisa_83 Nybegynder
11. juni 2006 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Side vises forkert i IE.

Jeg har lavet en side i HTML, som ikke vises korrekt i Internet Explorer, i forhold til Firefox. Har det noget med min kodning at gøre?
Jeg skal aflevere denne opgave i morgen, mandag d. 12/juni, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig hurtigtst muligt, vil jeg blive super glad.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2006 - 16:48 #1
det har noget med din kode at gøre ja - måden man normalt klarer sådan noget på er ved at forsøge sig frem. Langt hen ad vejen kan valid kode gøre det (validator.w3.org) og resten bygger nok på erfaring/kendskab.
Avatar billede lisa_83 Nybegynder
11. juni 2006 - 17:28 #2
så der er simpelthen ikke andet at gøre, end at jeg skal prøve mig frem. Det var da surt, men tak for hjælpen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
11. juni 2006 - 17:52 #3
En af de ofte fejl der ses er en manglende doctype erklæring som f.eks. denne:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html>

... der er selvfølgelig mange andre doctypes afhænigig af din markup ...
http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

- Hvis nu du f.eks. kører xhtml skal du være opmærksom på at xml deklarationen gør at IE går i quirks mode - det samme gælder hvis der står noget som helst før <!DOCTYPE ... i din html fil ... Og en IE i quirks kan godt drille...

- Men ellers er det jo at kaste et link - det kan
tænkes at det blot er en mindre css typo...
Avatar billede lisa_83 Nybegynder
12. juni 2006 - 11:51 #4
Okay, mange tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2006 - 13:24 #5
jeg lægger lige et svar hvis noget kunne bruges så :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. juni 2006 - 13:31 #6
Ditto :)