Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
10. juni 2006 - 13:08 Der er 4 kommentarer

hvordan får vba til at lægge et baggrundsbilled ind på worksheet

Hej Jeg sidder og rodder lidt med en faktura som jeg har oprettet via vba excell og nu vil jeg gerne have et billed i baggrugnden og der har jeg brugt følgende kode
Worksheets(1).SetBackgroundPicture "F:\massør\billeder\lo.gif"

som virker fint indtil jeg udskriverfakturen så er billedet der ikke hvad skal jeg gøre for at billedet kommer med på udskriften

Mvh
Niels Christiansen
Avatar billede bak Seniormester
10. juni 2006 - 14:37 #1
Excel er ikke beregnet til at udskrive baggrunde.
Hvis du vil have det, bør du bruge word istedet.
Avatar billede brynil Nybegynder
10. juni 2006 - 15:51 #2
Måske kan du komme lidt omkring problemet med baggrunde som bak rigtig nok skriver ikke er en Excel feature. Prøv at se under 'Mimic a watermark in Excel' i linket herunder.

Måske du kan klare dig med de muligheder der er beskrevet dér.

http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HP051984681033.aspx
Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
10. juni 2006 - 21:36 #3
Jeg takker for jeres svar jeg kan se at jeg desværre nok er nødsaget til at droppe mit logo på udskriften hvis i giver et svar så får i jeres points
Avatar billede kabbak Professor
11. juni 2006 - 00:05 #4
nogle printere understøtter udskrivning af baggrundsbillerer, men det er så i printer opsætningen at billedet vælges.