Avatar billede henrikn Nybegynder
09. maj 2001 - 14:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Save som pdf fil gennem LPT1: port

Hvordan kan jeg inden fra VB gennem en fil i PDF format, jeg har wirteren som jeg skriver ud til gennem valg af printer, og bliver i denne forbindelse promtet for \"gem\" hvilket jeg gerne vil have gjort automatisk.
Avatar billede madskp Nybegynder
09. maj 2001 - 17:11 #1
Ja men du bliver nødt til at vælge hvad filen skal hedde og hvor den skal ligge. Det er sikkert derfor du får dennne besked
Avatar billede henrikn Nybegynder
15. maj 2001 - 13:00 #2
men kan dette ikke sættes direkte i VBA?
23. maj 2001 - 14:24 #3
Tænker du på f.eks. ActiveWorkbook.Save Filename:=\"C:\\Dokumenter\\min.xls\", hvor \"C:\\Dokumenter\\min.xls\" selvfølgelig erstattes af en variabel, som du nok sender med fra VB - eller hvordan ?
Avatar billede henrikn Nybegynder
23. maj 2001 - 14:53 #4
Ja men ! jeg udskriver til en \"printer\" som er fiktiv idet denne er en LPT1: port som gør at Adobe acrobat PDF kan danne en PDF fil i stedet for at skrive ud som print.
23. maj 2001 - 17:19 #5
Øh ja, men du udbeder dig hjælp til at automatisk at få gemt, hvorfor ovenstående svar. Hvis filen ikke skal gemmes fysisk, så kan du bruge noget alla ActiveWorkbook.Saved = True, så Excel tror at filen er gemt.

HEY - måske du mener at du bliver promptet for GEM af ADOBE... hmmm, hvis det er tilfældet, så er det jo en helt anden sag.
Avatar billede henrikn Nybegynder
25. maj 2001 - 08:02 #6
Hej Flemming. Jeps det er lige præcis det jeg oprindelingt mente. Men engang i mellem er det jo svært at forklare sig. Altså det sidste du nævner omkring promptet for gem af ADOBE og det ville jeg jo gerne undgå, idet jeg gerne ville save en fysisk fil for senere at kunne attache denne til en sendmail fkt.
Avatar billede nadelmann Nybegynder
25. maj 2001 - 08:17 #7
Jeg er bare med på en lytter
17. juni 2001 - 14:05 #8
>>>henrikn
Hvis du med VB mener den rene visual basic, så kunne det være, at du skulle oprette spørgsmålet i den gruppe i stedet for ?!!
Lav selv et svar og accepter dette, så dette spørgsmål bliver lukket, hvis du vælger at flytte det.
Avatar billede henrikn Nybegynder
18. juni 2001 - 08:23 #9
ok
Avatar billede henrikn Nybegynder
18. juni 2001 - 08:29 #10
test
18. juni 2001 - 10:38 #11
:-) - lav et Svar og accepter det :-)
Avatar billede henrikn Nybegynder
18. juni 2001 - 11:16 #12
dette må være svaret
18. juni 2001 - 18:05 #13
:-)