Avatar billede moola Nybegynder
09. juni 2006 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Ip adresse!

Lige et hurtig Ja/Nej Spørgsmål!

Er det rigtig forstået at hvis jeg har EN ip adresse på mit bredbånd, og jeg så slutter en Router til efter modemet, så kan jeg slutte flere computere til?

Uden at min internet udbyder behøver at gøre noget?

Håber i kan hjælpe!

Mvh nicolaj jensen!
Avatar billede masik7 Nybegynder
09. juni 2006 - 17:05 #1
Ja. Det skulle jeg da mene
Avatar billede moola Nybegynder
09. juni 2006 - 17:24 #2
Hehe, er der nogle der ka sige 100% god for det eller? ;)
Avatar billede chrolle Nybegynder
09. juni 2006 - 17:34 #3
ja hvis det er en rigtig router du sætter til og det ikke er en speciel forbindelse du har så skulle det bare køre.
Avatar billede moola Nybegynder
09. juni 2006 - 17:47 #4
Okay Super mange tak for hjælpen!

Hvem vil har points?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juni 2006 - 19:06 #5
Du har en fast rigtig IP adresse (eller et par dynamsike rigtige IP adresser) der vender ud mod internettet. Det skal du have da du ellers ikke kan gå på nettet. Du kan sammenligne den med en adresse. har du ikke en adresse kan du ikke modtage post, heller ikke svar på ting du selv har bedt om da de jo ikke kan leveres. En rigtig IP adresse er en adresse der kan routes på internettet

Hvis du sætter en NAT (Network adress translation) router op, så kan du bruge ikke routbare IP adresser på dit interne netværk. Dette betyder at du i princippet kan sætte et ubegrændset antal maskiner på dit eget netværk da de alle bruger den samme rigtige IP Adresse når de går ud på nettet.

en Nat router virker lige som en intern postmand. Det ser ud som om en adresse laver alle forespørgsler og så fordelen den interne postmand fordelen når vi kommer om på den anden side af routeren