Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. juni 2006 - 12:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får en internet forbindelse gennem en anden computer?

Hej Eksperter!

Jeg har 2 spørgsmål, men det kan være de rager lidt ind over hinanden.

Jeg har lige købt mig en ny brugt computer, gennem mit arbejde. Nu er jeg så kommet hjem med den, og jeg vil selvøfølgelig gerne overføre filer ol. fra den gamle computer. Min første tanke var så at sætte et almindeligt netværksstik fra den ene computer til den anden, så det har jeg gjort, men begge computere melder at der ikke er noget netsik tilsluttet....

Det skal siges at jeg kommer på nettet via en trådløs forbindelse, og der er ikke WLAN i begge maskiner.

Mit første spørgsmål er så... Hvad er betingelserne for at jeg kan  lave et netværk mellem de to maskiner uden brug af en router, da jeg skal af med den anden i en nær fremtid, gerne vil undgå at trække et kabel fra routeren?

OG

Er det muligt at være på nettet med begge maskiner, hvis dette netværk kan laves?
09. juni 2006 - 13:05 #1
1) Krydset netværkskabel !!!
Eller igennem en dum HUB/Switch ...
09. juni 2006 - 13:09 #3
Mht internet forbindelse igennem en anden putter:

Internet Connection Sharing (ICS) med Windows XP http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

... hvis det er det du mener...
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. juni 2006 - 13:31 #4
okay, tusind tak - jeg vil lege lidt med det...
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
09. juni 2006 - 13:35 #5
hit med svaret :D
04. juli 2006 - 19:23 #6
Ping...

(Det var et [svar]...)
04. juli 2006 - 19:24 #7
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
21. marts 2007 - 18:59 #8
pong