Avatar billede speedzter Nybegynder
09. juni 2006 - 10:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og processor

overvejer lidt at købe ny bundkort og processor så jeg får lidt mere ud af alle mine ram og mit GF7800 GS grafikkort.. men nogen gode forslag til hvad jeg skal vælge..? skal være til DDR SDRAM... kører med et socket 478 kort lige nu hvis det gør nogen forskel...

har sQ ikk lige så meget forstand på det her... så i må lige sige til hvad i ellers ska' vide for at komme med nogen gode forslag... =)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. juni 2006 - 11:02 #1
Det anbefales fra mange sider at vente på Intel's Conroe der er lige omkring hjørnet. Hvis det kniber med tålmodigheden kan et NForce 4 bestykket bundkort med AMD 64 (X2) i sokkel 939 versionen anbefales. 939 soklen er ganske vist på vej ud, men den yder stadig forrygende.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. juni 2006 - 11:06 #2
jeg vil anbefale AMD's nye socket AM2 hvis tålmodigheden kniber, som understøtter brug af DDR II ram (som førhen ikke var muligt med AMD CPU'er)

Men som hottadpole siger ville jeg også vente på Intels Conroe!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. juni 2006 - 11:12 #3
Jeg vil ikke anbefale dig at købe amd såfremt du skal bruge din pc til tunge processer. Hvis det er en ren gaming pc er den ok, men ellers ikke. Jeg opdaterede bf2 patch 1.3 på en maskine den anden dag der var nyformateret, det var en amd 64bit 3200+. Og omg hvor blev den sløv da den patch var i gang. Hvis jeg prøvede at lave andre ting imens tog det en krig før disse kom i gang. Multitasking på en amd sucks. Hvis du ikke kan vente på Conroe, som sparker amds røv så meget at det gør ondt :), skal du have en intel dual core, eller p4 med hyper threading.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2006 - 11:23 #4
Ja vent på Conroe - for så falder cpuer der er på markedet i i pris.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. juni 2006 - 11:45 #5
Jeg glæder mig til at få fingrene i en Conroe :)

http://www.youtube.com/watch?v=whhhGud47TI
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2006 - 21:48 #6
Så må du også glæde dig til det ny bundkort der skal til en Conroe ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2006 - 21:53 #7
Desuden... de tests man ser forskellige steder er topmodellen: http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=321254&lokation=

F..... dyr.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. juni 2006 - 09:47 #8
Wow det tror jeg nok da :) Får den nok først når de lancerer deres næste model så hehe..
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. juni 2006 - 12:24 #9
jep, det ser ud til at Intel svarer igen.
Det var også på tide, da AMD efter min mening, mere eller mindre har styret markedet først med deres Athlon 64, og senere med X2!
Men lad og endelig få lidt priskrig, det er kun godt for os forbrugere :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2006 - 16:46 #10
AMD har styret markedet ja, men KUN på de private forbrugeres side.
Professionelt sidder Intel stadig på 95% af markedet :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. juni 2006 - 09:05 #11
Det er klart når amds chips kun styrer ved afvikling af een, måske to, applikation af gangen. Jeg har flere gange oplevet at når de bliver presset lidt så halter hele systmet. Man kan f.eks glemme alt om prof video redigering på en amd. Vi arbejder i med HD video og måtte skifte alle vores systemer til dual core da amds 64bit overhovedet ikke kunne trække det. Når vi skulle overføre video fra camera til pc var der et responsdelay på omkring 5 sekunder, altså når vi flyttede musen gik der lang tid før den rent faktisk flyttede sig. Helt uholbart i en prof maskine ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. juni 2006 - 13:47 #12
Lukketid??
Avatar billede speedzter Nybegynder
21. august 2006 - 20:17 #13
Lukker