Avatar billede fiskeolie Nybegynder
08. juni 2006 - 23:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forhindring af datakørsel (my ass!)

Hvorfor gør Windows dette?

http://i2.photobucket.com/albums/y46/Jeppesen/problem.jpg

Den gør det når jeg åbner mappen, og den skal vise et eksempel.

Når jeg klikker på "Hvad skal jeg gøre" i dialogboksen, står der at jeg kan slå "Forhindring af datakørsel" fra ved at fjerne flueben her og der - jeg kan imidlertid ikke finde det sted!

Jeg har scannet med Avast, som ikke har fundet noget. Kan filerne være inficerede?

Kort og godt: Hvordan kan jeg få den til at vise/tillade filerne? Det er jpeg og avi.

Jeppe
Avatar billede trekkies Juniormester
08. juni 2006 - 23:20 #1
Prøv følgende:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Den tager en del tid.
Avatar billede backside Nybegynder
08. juni 2006 - 23:20 #2
Du skal være logget på som administrator for at ændre instillingen.
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2006 - 23:21 #3
Du kan prøve at ændre indstillingen under Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> Fanebladet Avanceret -> Klik på Indstillinger i feltet Ydeevne -> Fanebladet Forhindring af datakørsel. Her markerer du det nederste punkt, klikker på knappen Tilføj, og browser dig frem til C:\Windows\explorer.exe
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2006 - 23:21 #4
Og hvis du vil læse lidt om hvad det er for noget, så kan du prøve at læse http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/da/maintain/sp2mempr.mspx
Avatar billede backside Nybegynder
08. juni 2006 - 23:24 #5
Gå i Kontrolpanel og System.
Avanceret>ydeevne-Indstillinger
Forhindring af datakørsel.

Hvis du er logget på som administrator burde du kunne ændre det.
Avatar billede backside Nybegynder
08. juni 2006 - 23:24 #6
Uiiii, lidt langsom der.  ;)
Avatar billede fiskeolie Nybegynder
08. juni 2006 - 23:29 #7
Tak skal I have. Det virkede.. Løber jeg nu nogen risiko?

Er der ikke også noget med at jeg skal acceptere jeres svar for at I får point? Hvordan gør jeg det (hvis det er tilfældet)?

Jeppe
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2006 - 23:33 #8
Jeg tør ikke sige helt præcis hvor stor en risiko du løber, men jeg vil tro den er ret lille.
Avatar billede fiskeolie Nybegynder
08. juni 2006 - 23:41 #9
Fair nok..

Jeppe
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2006 - 23:52 #10
Du acceptere svaret ved at markere mit navn i boksen til venstre, og så bagefter klikke på knappen Accepter :)
Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 21:10 #11
Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet bliver lukket, tak :)