Avatar billede xorioz Nybegynder
08. juni 2006 - 01:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

at lave et textarea eller hvad det er??

jeg skal bruge en løsning til at lave et textvindu med css...
det hele hanler om at jeg skal lave et vindu med en overskriftbar og et textområde til en hjemmeside jeg er i gang med (http://xor.snark.dk/design/index.php)

vinduet skal genbruges flere steder og skal self have forskælige størelser og plaseringer som fx til menuen.
jeg havede tænkt mig at vinduet skulle så nogenlunde sådan ud http://xor.snark.dk/design/test.htm

som i kan se skal der være 2 textområder altså en overskrift og et textområde...

disse områder skal vriere i længe og textområdet skal variere i højde.

umidlbart kender jeg lidt til css men er forholdsvist en nybegynder og ville være meget glad for lidt hjælp her.

evt er en anvisning til andre der har brugt lignene metoder eller måske en hjemmeside med en guide helt i orden.

på forhånd tak.

Mikkel H Sørensen
Avatar billede xorioz Nybegynder
08. juni 2006 - 01:20 #1
ps siden virker kun perfekt i Firefox.. mit css er ikke fungerende i IE af en grund jeg ikke umidlbart kender til.
Avatar billede xorioz Nybegynder
08. juni 2006 - 13:04 #2
html, body        {
width: 100%;
height: 100%;
padding: 0;
margin: 0;
}

#container        {
  width: 100%;
  height: 100%;
  margin: 0px auto 0px auto;
  padding: 0;
  position: relative;
  top: 0px;
  left: 0px;
}

#top            {
background: url(bg/banner_r.jpg) repeat-x;
  width: 100%;
  height: 129px;
  margin: 0;
  padding: 0;
  position: absolute;
  top: 0px;
  left: 0px;
}

#content    {
  background: #e7e7e7 url(bg/content_r.gif) repeat-x top;

  width: 100%;
  height: auto;
  margin: 0;
  padding: 0;
  position: absolute;
  top: 130px;
  bottom: 0px;
  left: 0px;
}

det er mit css...
Avatar billede xorioz Nybegynder
08. juni 2006 - 21:07 #3
det er der måske slet ingen der kan hjælpe med... elller kan i bare ikke forstå mit spm.
Avatar billede xorioz Nybegynder
09. juni 2006 - 18:17 #4
er det min muligt at trække sit spm tilbage?
ser ik ud til at der er nogen der kender til en løsning så jeg har lavet dt med tables i stedet for css.
Avatar billede xorioz Nybegynder
14. juni 2006 - 16:54 #5
trækker mine points tilbage og laver et nyt og måske bedre formuleret spørsmål