Avatar billede snuffer Nybegynder
07. juni 2006 - 21:17 Der er 3 kommentarer

Windows starter ikke op (hvid streg der blinker)

Hejsa

Jeg har et problem med opstart af min windows xp!
Når jeg tænder min computer, så efter et stykke tid kommer den med den melding om jeg vil vælge:

Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand (med netværk)
Start windows normalt

Ligemeget hvilken en af delene jeg vælger, så går skærmen bare i sort med en lille hvid streg der bare bliver ved med at blinke oppe øverst i venstre hjørne og kommer ingen vejne.
Jeg har købt nye IDE kabler til min harddisk da jeg først troede det var dem der var noget galt med, men det var det ikke.
Da jeg testede min harddisk i min kammerats computer hvor den virkede uden problemer, der kunne jeg også formatere uden problemer.

Selv hvis jeg prøver at køre boot direkte fra CD, så kører den bare installations-filerne igennem, men når den så skal komme med den skærm hvor man kan vælge at trykke ENTER hvor man kan komme ind og slette/tilføje partioneringer eller trykke R for reparer - går den bare i blå skærm, og kommer ingen vejne derfra.

Er der nogen af jer der ved hvad problemet kan være? .
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2006 - 21:30 #1
Får du ikke et valg mere og kan vælge ?
"sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede"

Hvis ikke, så prøv først at gå i bios og "resette" den
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)

Hvis du har 2 ram blokke, så prøv at bytte dem rundt i soklene eller prøv med en af gangen (husk der skal minimum bruges 128Mb)
Hvis du kun har en ram blok, så sæt den i den anden sokkel
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2006 - 21:38 #2
jeg ved ikke hvad som galt, men jeg ville fjerne at unødvendig hardware, feks. net-lydkort,ekstra diske osv.
Prøv også at ressete bios, før du starter, og loader bios default.
Ceck også din cd for ridser mm..
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2006 - 22:01 #3
Prøv at boote op på din XP-skive og køre en "chkdsk /r"